All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The scaffolding of pupil's social competences in relation to social standarts and moral actioning.

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F16%3A43888277" target="_blank" >RIV/44555601:13430/16:43888277 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Vybrané aspekty sociálního formování jedince ve vztahu ke společenským normám a morálnímu jednání.

  • Original language description

    Publikace je výstupem projektu "Analýza strategií pedagogů a škol v oblasti komplexní podpory žáků se sociálním znevýhodněním v České republice a ve Slovenské republice". Její text primárně prezentuje výsledky výzkumných aktivit zacílených na analýzu podmínek vztahu dětí se závažnou formou socializační odchylky (poruchou chování), k sociální normě a morálnímu jednání. Současně se v centru pozornosti výzkumu také ocitají faktory, které ovlivňují rozhodování těchto jedinců při volbě strategií s pro i protispolečenským potenciálem jinak než je tomu u dětí s běžným socializačním vývojem. V rámci teoretických východisek autor postupně seznamuje čtenáře se vztahem socializace, společenských norem, morálního soudu a morálního jednání. K vysvětlení problematiky a následnému uchopení strategie výzkumných aktivit jsou použity relevantní teorie, zde primárně například kognitivní teorie morálního vývoje, etc. Dále je v teoretické části řešena problematika jedince se závažnou odchylkou v oblasti socializace, aplikujícího nepřijatelné sociální strategie dlouhodobě a opakovaně, včetně nástinu nastavení institucionální nápravné péče v ČR. Ústředním bodem publikace je pak část textu věnovaná výsledkům výzkumu realizovaného ve dvou částech. Za prvé je to rovina morální volby strategií v jednání dětí s diagnostikovanou závažnou socializační odchylkou na úrovni poruchy chování. Za druhé se jedná o rovinu emoční podmíněnosti volby těchto respondentů. Zajímavé pro nás byly hlavně emočními prožitky, dynamika reakcí ale i souhrn vybraných postojů a volních rysů jedince.

  • Czech name

    Vybrané aspekty sociálního formování jedince ve vztahu ke společenským normám a morálnímu jednání.

  • Czech description

    Publikace je výstupem projektu "Analýza strategií pedagogů a škol v oblasti komplexní podpory žáků se sociálním znevýhodněním v České republice a ve Slovenské republice". Její text primárně prezentuje výsledky výzkumných aktivit zacílených na analýzu podmínek vztahu dětí se závažnou formou socializační odchylky (poruchou chování), k sociální normě a morálnímu jednání. Současně se v centru pozornosti výzkumu také ocitají faktory, které ovlivňují rozhodování těchto jedinců při volbě strategií s pro i protispolečenským potenciálem jinak než je tomu u dětí s běžným socializačním vývojem. V rámci teoretických východisek autor postupně seznamuje čtenáře se vztahem socializace, společenských norem, morálního soudu a morálního jednání. K vysvětlení problematiky a následnému uchopení strategie výzkumných aktivit jsou použity relevantní teorie, zde primárně například kognitivní teorie morálního vývoje, etc. Dále je v teoretické části řešena problematika jedince se závažnou odchylkou v oblasti socializace, aplikujícího nepřijatelné sociální strategie dlouhodobě a opakovaně, včetně nástinu nastavení institucionální nápravné péče v ČR. Ústředním bodem publikace je pak část textu věnovaná výsledkům výzkumu realizovaného ve dvou částech. Za prvé je to rovina morální volby strategií v jednání dětí s diagnostikovanou závažnou socializační odchylkou na úrovni poruchy chování. Za druhé se jedná o rovinu emoční podmíněnosti volby těchto respondentů. Zajímavé pro nás byly hlavně emočními prožitky, dynamika reakcí ale i souhrn vybraných postojů a volních rysů jedince.

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-7561-040-9

  • Number of pages

    120

  • Publisher name

    Univerzita J.E.Purkyně v Ústí nad Labem

  • Place of publication

    Ústí nad Labem

  • UT code for WoS book