The scaffolding of pupil's social competences in relation to social standarts and moral actioning.
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F16%3A43888277" target="_blank" >RIV/44555601:13430/16:43888277 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vybrané aspekty sociálního formování jedince ve vztahu ke společenským normám a morálnímu jednání.
Original language description
Publikace je výstupem projektu "Analýza strategií pedagogů a škol v oblasti komplexní podpory žáků se sociálním znevýhodněním v České republice a ve Slovenské republice". Její text primárně prezentuje výsledky výzkumných aktivit zacílených na analýzu podmínek vztahu dětí se závažnou formou socializační odchylky (poruchou chování), k sociální normě a morálnímu jednání. Současně se v centru pozornosti výzkumu také ocitají faktory, které ovlivňují rozhodování těchto jedinců při volbě strategií s pro i protispolečenským potenciálem jinak než je tomu u dětí s běžným socializačním vývojem. V rámci teoretických východisek autor postupně seznamuje čtenáře se vztahem socializace, společenských norem, morálního soudu a morálního jednání. K vysvětlení problematiky a následnému uchopení strategie výzkumných aktivit jsou použity relevantní teorie, zde primárně například kognitivní teorie morálního vývoje, etc. Dále je v teoretické části řešena problematika jedince se závažnou odchylkou v oblasti socializace, aplikujícího nepřijatelné sociální strategie dlouhodobě a opakovaně, včetně nástinu nastavení institucionální nápravné péče v ČR. Ústředním bodem publikace je pak část textu věnovaná výsledkům výzkumu realizovaného ve dvou částech. Za prvé je to rovina morální volby strategií v jednání dětí s diagnostikovanou závažnou socializační odchylkou na úrovni poruchy chování. Za druhé se jedná o rovinu emoční podmíněnosti volby těchto respondentů. Zajímavé pro nás byly hlavně emočními prožitky, dynamika reakcí ale i souhrn vybraných postojů a volních rysů jedince.
Czech name
Vybrané aspekty sociálního formování jedince ve vztahu ke společenským normám a morálnímu jednání.
Czech description
Publikace je výstupem projektu "Analýza strategií pedagogů a škol v oblasti komplexní podpory žáků se sociálním znevýhodněním v České republice a ve Slovenské republice". Její text primárně prezentuje výsledky výzkumných aktivit zacílených na analýzu podmínek vztahu dětí se závažnou formou socializační odchylky (poruchou chování), k sociální normě a morálnímu jednání. Současně se v centru pozornosti výzkumu také ocitají faktory, které ovlivňují rozhodování těchto jedinců při volbě strategií s pro i protispolečenským potenciálem jinak než je tomu u dětí s běžným socializačním vývojem. V rámci teoretických východisek autor postupně seznamuje čtenáře se vztahem socializace, společenských norem, morálního soudu a morálního jednání. K vysvětlení problematiky a následnému uchopení strategie výzkumných aktivit jsou použity relevantní teorie, zde primárně například kognitivní teorie morálního vývoje, etc. Dále je v teoretické části řešena problematika jedince se závažnou odchylkou v oblasti socializace, aplikujícího nepřijatelné sociální strategie dlouhodobě a opakovaně, včetně nástinu nastavení institucionální nápravné péče v ČR. Ústředním bodem publikace je pak část textu věnovaná výsledkům výzkumu realizovaného ve dvou částech. Za prvé je to rovina morální volby strategií v jednání dětí s diagnostikovanou závažnou socializační odchylkou na úrovni poruchy chování. Za druhé se jedná o rovinu emoční podmíněnosti volby těchto respondentů. Zajímavé pro nás byly hlavně emočními prožitky, dynamika reakcí ale i souhrn vybraných postojů a volních rysů jedince.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-7561-040-9
Number of pages
120
Publisher name
Univerzita J.E.Purkyně v Ústí nad Labem
Place of publication
Ústí nad Labem
UT code for WoS book
—