All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Teachers' View of the Difficulty of Selected Environmental Concepts in Primary School Textbooks

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F18%3A43893864" target="_blank" >RIV/44555601:13430/18:43893864 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://ojs.cuni.cz/scied/article/view/1012/535" target="_blank" >https://ojs.cuni.cz/scied/article/view/1012/535</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Pohled učitelů na obtížnost vybraných environmentálních fenoménů v učebnicích pro základní školy

  • Original language description

    Článek se zaměřuje na identifikaci environmentálních fenoménů (pojmů), které mohoupředstavovat problém při začleňování do vědomostních struktur žáků základní školy. Nazákladěpřítomnostitěchtofenoménůvkurikulárníchdokumentech,zejménavučebnicích,většiny ročníků základní školy jich bylo vybráno dle předem stanovených kritérií rovnýchdvacet. Fenomény spadají do oblasti EV vzdělávání; objevují se v kurikulu 1. i 2. stupně ZŠ;byly konzultovány s metodiky a pedagogy; patří buď mezi klíčové fenomény EV vzdělávání, nebo u nich lze předvídat potíže v pochopení; lze mezi nimi najít souvislosti.Prezentujeme pohled začínajících i zkušených učitelů (N= 60) obou stupňů ZŠ na tyto fenomény,a to z hlediska jejich obtížnosti pro žáky a z hlediska vzniku případných miskoncepcí. Respondenti se ke každému fenoménu vyjadřovali na pětistupňové Likertově škále a také případně slovně. Pro srovnání učitelů prvního a druhého stupně byl u každého sečten počet bodů udělených jednotlivým fenoménům, výsledný součet charakterizoval konstrukt &quot;vnímání obtížnosti fenoménů tím kterým učitelem. Reliabilita výzkumného nástroje byla dostačující (alfa=0,89). Byl prokázán slabý vliv délky praxe učitelů na sledovaný konstrukt (r=0,32,p&lt;0,001). Rozdíl ve vnímání sledovaných fenoménů mezi učiteli prvního a druhého stupně se prokázat nepodařilo(p=0,19). Výsledná analýza pak rozděluje fenomény na snadno pochopitelné, průměrně pochopitelné, a obtížně pochopitelné a srovnává výsledky s jinými výzkumy. Jsou diskutovány možné důvody pro výběr těchto fenoménů pedagogy a naznačeny další směry výzkumu řešené problematiky

  • Czech name

    Pohled učitelů na obtížnost vybraných environmentálních fenoménů v učebnicích pro základní školy

  • Czech description

    Článek se zaměřuje na identifikaci environmentálních fenoménů (pojmů), které mohoupředstavovat problém při začleňování do vědomostních struktur žáků základní školy. Nazákladěpřítomnostitěchtofenoménůvkurikulárníchdokumentech,zejménavučebnicích,většiny ročníků základní školy jich bylo vybráno dle předem stanovených kritérií rovnýchdvacet. Fenomény spadají do oblasti EV vzdělávání; objevují se v kurikulu 1. i 2. stupně ZŠ;byly konzultovány s metodiky a pedagogy; patří buď mezi klíčové fenomény EV vzdělávání, nebo u nich lze předvídat potíže v pochopení; lze mezi nimi najít souvislosti.Prezentujeme pohled začínajících i zkušených učitelů (N= 60) obou stupňů ZŠ na tyto fenomény,a to z hlediska jejich obtížnosti pro žáky a z hlediska vzniku případných miskoncepcí. Respondenti se ke každému fenoménu vyjadřovali na pětistupňové Likertově škále a také případně slovně. Pro srovnání učitelů prvního a druhého stupně byl u každého sečten počet bodů udělených jednotlivým fenoménům, výsledný součet charakterizoval konstrukt &quot;vnímání obtížnosti fenoménů tím kterým učitelem. Reliabilita výzkumného nástroje byla dostačující (alfa=0,89). Byl prokázán slabý vliv délky praxe učitelů na sledovaný konstrukt (r=0,32,p&lt;0,001). Rozdíl ve vnímání sledovaných fenoménů mezi učiteli prvního a druhého stupně se prokázat nepodařilo(p=0,19). Výsledná analýza pak rozděluje fenomény na snadno pochopitelné, průměrně pochopitelné, a obtížně pochopitelné a srovnává výsledky s jinými výzkumy. Jsou diskutovány možné důvody pro výběr těchto fenoménů pedagogy a naznačeny další směry výzkumu řešené problematiky

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2018

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Scientia in educatione

  • ISSN

    1804-7106

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    9

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    23

  • Pages from-to

    1-23

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database