All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The Ways of Looking at the Transformation of Still-Life Phenomenon in Contemporary Art Education

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F18%3A43894441" target="_blank" >RIV/44555601:13430/18:43894441 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Fenomén zátiší v současném výtvarném vzdělávání

  • Original language description

    Cílem textu není zodpovědět, nýbrž uvědomit si základní klíčové otázky, jež vyvstávají ze současného pohledu na neustále metamorfující fenomén zátiší. Zátiší samo o sobě je vnímáno velice staticky, v doslovném i přeneseném významu. Zátiší ale stejně jako výtvarné umění prošlo mnoha transformacemi, způsobenými změnami sociologickými, filosofickými, i ovlivněnými individuálním přístupem mnoha výtvarných umělců. Fenomén &quot;zátiší&quot;, chápaný ať už jako žánr, námět, forma, nebo konceptualizovaný obsah vanitas, v aktuálním světě umění nestagnuje, ustrnulo naopak jeho využití ve výtvarné edukaci. Doložené filosofické úvahy nastiňují možné úhly pohledu, jak zátiší vnímat, pootevírají různé cesty interpretace tohoto původně malířského žánru. Eventuální revitalizace pohledu na fenomén zátiší, implementovaná do školní výtvarné praxe, je doložená na ukázkách vybraných oceněných žákovských prací z trienále 13. národní přehlídky VO ZUŠ ČR.

  • Czech name

    Fenomén zátiší v současném výtvarném vzdělávání

  • Czech description

    Cílem textu není zodpovědět, nýbrž uvědomit si základní klíčové otázky, jež vyvstávají ze současného pohledu na neustále metamorfující fenomén zátiší. Zátiší samo o sobě je vnímáno velice staticky, v doslovném i přeneseném významu. Zátiší ale stejně jako výtvarné umění prošlo mnoha transformacemi, způsobenými změnami sociologickými, filosofickými, i ovlivněnými individuálním přístupem mnoha výtvarných umělců. Fenomén &quot;zátiší&quot;, chápaný ať už jako žánr, námět, forma, nebo konceptualizovaný obsah vanitas, v aktuálním světě umění nestagnuje, ustrnulo naopak jeho využití ve výtvarné edukaci. Doložené filosofické úvahy nastiňují možné úhly pohledu, jak zátiší vnímat, pootevírají různé cesty interpretace tohoto původně malířského žánru. Eventuální revitalizace pohledu na fenomén zátiší, implementovaná do školní výtvarné praxe, je doložená na ukázkách vybraných oceněných žákovských prací z trienále 13. národní přehlídky VO ZUŠ ČR.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2018

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Výtvarná výchova

  • ISSN

    1210-3691

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    57/2018

  • Issue of the periodical within the volume

    1-2/2018

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    9

  • Pages from-to

    36-44

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database