All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Selected seeing: Positions and strategies of visual art in education process

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F18%3A43894731" target="_blank" >RIV/44555601:13430/18:43894731 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Vybrané vidění: Pozice a strategie výtvarné tvorby v procesu vzdělávání

  • Original language description

    Monografická publikace je kritickou studií aktuálních tendencí v oboru výtvarná výchova. Navazuje na stejnojmennou výstavu pěti kateder výtvarné výchovy (Galerie Emila Filly, 6. 12. 2017 - 25. 1. 2018), která představila vybrané strategie ve výtvarné edukaci v terciálním vzdělávání na těch pracovištích v České republice a na Slovensku, jejichž společným znakem je naplňování všech stupňů akademického vzdělávání, od bakalářské po doktorskou formu studia. Projekty, které jednotlivé katedry na výstavě prezentovaly, do značné míry reflektují nebo ovlivňují reálnou praxi, ať už školní, volnočasovou, nebo nejširší vzdělávací prostor. Zároveň komunikují se světem vizuální kultury a výtvarného umění. Tyto projekty aktivně vstupují do okolního světa a ukazují potenciál oboru výtvarná výchova v oblasti pro-inkluze a interdisciplinarity, její roli a možný přínos pro společnost, a v neposlední řadě vyvracejí zastaralá či stereotypní pojetí tohoto oboru. Kniha proto analogicky rozvíjí témata interdiscipinarity, dotýká se tzv. expresivních oborů, výtvarného umění a dalších příbuzných oblastí a zaměřuje se na pro-inkluzivní aspekty výtvarné výchovy. Přizvaní autoři reprezentují jednotlivá pracoviště a různé pohledy na danou problematiku. Kapitoly jsou řazeny od obecnějších východisek směrem ke konkrétním postupům a strategiím, kterými katedry výtvarné výchovy reagují na aktuální stav a proměny výtvarného umění, na společenskou situaci a vzdělávací &quot;objednávku&quot; nadřazených institucí, na neutěšenou praxi a reálnou situaci oboru v základním a středním školství nebo na interkulturní a pro-inkluzivní témata. Cílem publikace není jen prezentovat vybrané výsledky jednotlivých pracovišť a příklady dobré praxe, ale především otevřít kritickou diskusi nad aktuální oborovou problematikou.

  • Czech name

    Vybrané vidění: Pozice a strategie výtvarné tvorby v procesu vzdělávání

  • Czech description

    Monografická publikace je kritickou studií aktuálních tendencí v oboru výtvarná výchova. Navazuje na stejnojmennou výstavu pěti kateder výtvarné výchovy (Galerie Emila Filly, 6. 12. 2017 - 25. 1. 2018), která představila vybrané strategie ve výtvarné edukaci v terciálním vzdělávání na těch pracovištích v České republice a na Slovensku, jejichž společným znakem je naplňování všech stupňů akademického vzdělávání, od bakalářské po doktorskou formu studia. Projekty, které jednotlivé katedry na výstavě prezentovaly, do značné míry reflektují nebo ovlivňují reálnou praxi, ať už školní, volnočasovou, nebo nejširší vzdělávací prostor. Zároveň komunikují se světem vizuální kultury a výtvarného umění. Tyto projekty aktivně vstupují do okolního světa a ukazují potenciál oboru výtvarná výchova v oblasti pro-inkluze a interdisciplinarity, její roli a možný přínos pro společnost, a v neposlední řadě vyvracejí zastaralá či stereotypní pojetí tohoto oboru. Kniha proto analogicky rozvíjí témata interdiscipinarity, dotýká se tzv. expresivních oborů, výtvarného umění a dalších příbuzných oblastí a zaměřuje se na pro-inkluzivní aspekty výtvarné výchovy. Přizvaní autoři reprezentují jednotlivá pracoviště a různé pohledy na danou problematiku. Kapitoly jsou řazeny od obecnějších východisek směrem ke konkrétním postupům a strategiím, kterými katedry výtvarné výchovy reagují na aktuální stav a proměny výtvarného umění, na společenskou situaci a vzdělávací &quot;objednávku&quot; nadřazených institucí, na neutěšenou praxi a reálnou situaci oboru v základním a středním školství nebo na interkulturní a pro-inkluzivní témata. Cílem publikace není jen prezentovat vybrané výsledky jednotlivých pracovišť a příklady dobré praxe, ale především otevřít kritickou diskusi nad aktuální oborovou problematikou.

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2018

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-7561-165-9

  • Number of pages

    150

  • Publisher name

    Univerzita J. E. Purkyně v Ústí nad Labem

  • Place of publication

    Ústí nad Labem

  • UT code for WoS book