All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The knowledge and the understanding of Biblical phraseology and phraseological competence of teachers in comparison with other university-educated adults in different parts of the Czech Republic

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F19%3A43895997" target="_blank" >RIV/44555601:13430/19:43895997 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://pages.pedf.cuni.cz/didakticke-studie/files/2020/06/DidStu2_19kn.bl_.TISK_.pdf" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/didakticke-studie/files/2020/06/DidStu2_19kn.bl_.TISK_.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Sonda do biblické frazeologie a frazeologické kompetence pedagogů na 1. a 2. stupni ZŠ v různých krajích ČR

  • Original language description

    Cílem předloženého textu je podat dílčí výsledky výzkumu zaměřeného na úroveň frazeologické kompetence pedagogů na 1. a 2. stupni základních škol v různých krajích ČR, a to ve srovnání s ostatními vysokoškolsky vzdělanými občany ČR a na materiálu 80 frazeologických jednotek biblického původu (dále jen FJ BP), které jsou zrcadlem nejen národních, ale i evropských reálií. Analýza získaných dat na základě znalosti biblické frazeologie (aktivní použití - pasivní znalost - neznalost) nám umožnila odhalit jádro a periferii některých FJ BP z hlediska jejich užívání v českém základním školství. Vzhledem k tomu, že dílčími cíli našeho výzkumu bylo dále usouvztažnit frazeologickou kompetenci pedagogů v širším smyslu s jejich frazeologickou kompetencí v užším smyslu, tedy s frazeosémantickou interpretací (tj. schopností vyložit frazém, a to definičně, opisem, event. na základě jiného ekvivalentního obrazu), a dále zaregistrovat schopnost identifikovat původ FJ, budou v našem příspěvku představeny i tyto dílčí výsledky šetření, které budou konfrontovány s výsledky ostatních vysokoškolsky vzdělaných občanů v různých krajích ČR.

  • Czech name

    Sonda do biblické frazeologie a frazeologické kompetence pedagogů na 1. a 2. stupni ZŠ v různých krajích ČR

  • Czech description

    Cílem předloženého textu je podat dílčí výsledky výzkumu zaměřeného na úroveň frazeologické kompetence pedagogů na 1. a 2. stupni základních škol v různých krajích ČR, a to ve srovnání s ostatními vysokoškolsky vzdělanými občany ČR a na materiálu 80 frazeologických jednotek biblického původu (dále jen FJ BP), které jsou zrcadlem nejen národních, ale i evropských reálií. Analýza získaných dat na základě znalosti biblické frazeologie (aktivní použití - pasivní znalost - neznalost) nám umožnila odhalit jádro a periferii některých FJ BP z hlediska jejich užívání v českém základním školství. Vzhledem k tomu, že dílčími cíli našeho výzkumu bylo dále usouvztažnit frazeologickou kompetenci pedagogů v širším smyslu s jejich frazeologickou kompetencí v užším smyslu, tedy s frazeosémantickou interpretací (tj. schopností vyložit frazém, a to definičně, opisem, event. na základě jiného ekvivalentního obrazu), a dále zaregistrovat schopnost identifikovat původ FJ, budou v našem příspěvku představeny i tyto dílčí výsledky šetření, které budou konfrontovány s výsledky ostatních vysokoškolsky vzdělaných občanů v různých krajích ČR.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60203 - Linguistics

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Didaktické studie

  • ISSN

    1804-1221

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    11

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    22

  • Pages from-to

    27-48

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database