The knowledge and the understanding of Biblical phraseology and phraseological competence of teachers in comparison with other university-educated adults in different parts of the Czech Republic
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F19%3A43895997" target="_blank" >RIV/44555601:13430/19:43895997 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://pages.pedf.cuni.cz/didakticke-studie/files/2020/06/DidStu2_19kn.bl_.TISK_.pdf" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/didakticke-studie/files/2020/06/DidStu2_19kn.bl_.TISK_.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Sonda do biblické frazeologie a frazeologické kompetence pedagogů na 1. a 2. stupni ZŠ v různých krajích ČR
Original language description
Cílem předloženého textu je podat dílčí výsledky výzkumu zaměřeného na úroveň frazeologické kompetence pedagogů na 1. a 2. stupni základních škol v různých krajích ČR, a to ve srovnání s ostatními vysokoškolsky vzdělanými občany ČR a na materiálu 80 frazeologických jednotek biblického původu (dále jen FJ BP), které jsou zrcadlem nejen národních, ale i evropských reálií. Analýza získaných dat na základě znalosti biblické frazeologie (aktivní použití - pasivní znalost - neznalost) nám umožnila odhalit jádro a periferii některých FJ BP z hlediska jejich užívání v českém základním školství. Vzhledem k tomu, že dílčími cíli našeho výzkumu bylo dále usouvztažnit frazeologickou kompetenci pedagogů v širším smyslu s jejich frazeologickou kompetencí v užším smyslu, tedy s frazeosémantickou interpretací (tj. schopností vyložit frazém, a to definičně, opisem, event. na základě jiného ekvivalentního obrazu), a dále zaregistrovat schopnost identifikovat původ FJ, budou v našem příspěvku představeny i tyto dílčí výsledky šetření, které budou konfrontovány s výsledky ostatních vysokoškolsky vzdělaných občanů v různých krajích ČR.
Czech name
Sonda do biblické frazeologie a frazeologické kompetence pedagogů na 1. a 2. stupni ZŠ v různých krajích ČR
Czech description
Cílem předloženého textu je podat dílčí výsledky výzkumu zaměřeného na úroveň frazeologické kompetence pedagogů na 1. a 2. stupni základních škol v různých krajích ČR, a to ve srovnání s ostatními vysokoškolsky vzdělanými občany ČR a na materiálu 80 frazeologických jednotek biblického původu (dále jen FJ BP), které jsou zrcadlem nejen národních, ale i evropských reálií. Analýza získaných dat na základě znalosti biblické frazeologie (aktivní použití - pasivní znalost - neznalost) nám umožnila odhalit jádro a periferii některých FJ BP z hlediska jejich užívání v českém základním školství. Vzhledem k tomu, že dílčími cíli našeho výzkumu bylo dále usouvztažnit frazeologickou kompetenci pedagogů v širším smyslu s jejich frazeologickou kompetencí v užším smyslu, tedy s frazeosémantickou interpretací (tj. schopností vyložit frazém, a to definičně, opisem, event. na základě jiného ekvivalentního obrazu), a dále zaregistrovat schopnost identifikovat původ FJ, budou v našem příspěvku představeny i tyto dílčí výsledky šetření, které budou konfrontovány s výsledky ostatních vysokoškolsky vzdělaných občanů v různých krajích ČR.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
60203 - Linguistics
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Didaktické studie
ISSN
1804-1221
e-ISSN
—
Volume of the periodical
11
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
22
Pages from-to
27-48
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—