All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Sustainable consumption and lifestyle as an educational topic

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F20%3A43895785" target="_blank" >RIV/44555601:13430/20:43895785 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://envigogika.cuni.cz/index.php/Envigogika/article/view/608/843" target="_blank" >https://envigogika.cuni.cz/index.php/Envigogika/article/view/608/843</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14712/18023061.608" target="_blank" >10.14712/18023061.608</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Udržitelná spotřeba a životní styl jako vzdělávací téma

  • Original language description

    Pro podporu odpovědného spotřebního chování (naplňující jeden z Cílů udržitelného rozvoje, SDG 12) stanovilo UNESCO vzdělávací cíle - soubor kompetencí pro různé úrovně vzdělávání. Článek si klade za cíl ukázat jejich podstatu -tedy jaké domény učení je třeba zapojit při jejich rozvíjení (kognitivní, emocionální, sociální a/nebo behaviorální), a jak souvisí se schopností utvářet udržitel-nou budoucnost. Na základě analýzy lze dovodit, že vzdělávací cíle pro SDG 12 jsou stanoveny tak, aby působily na všechny složky osobnosti a byly tak součástí holisticky zaměřeného vzdělávání; současně je zde silně přítomna transformativní dimenze učení - což je i znakem vzdělávání pro udržitelnost obecně. Autoři dále popisují, jak mohou být vzdělávací cíle pro výchovu odpovědného spotřebitele konkrétně naplněny prostřednictvím programu navrženého pro různé vzdělávací stupně a typy škol. Vzdělávání tohoto typu může přinést nejen potřebné znalosti, ale též působit na proměnu zažitých vzorců myšlení a chování, což je pro změnu spotřebitelských zvyklostí a životního stylu obecně důležité. Celkovým cílem zde představeného programu je dovést děti/žáky/studenty k po-znání, že jsou aktivní součástí ekonomiky, a mohou prostřednictvím svého každodenního rozhodování formovat podobu ekonomického systému. K tomuto cíli byly vytvořeny a zde představeny vzdělávací a metodické materiály různého typu.

  • Czech name

    Udržitelná spotřeba a životní styl jako vzdělávací téma

  • Czech description

    Pro podporu odpovědného spotřebního chování (naplňující jeden z Cílů udržitelného rozvoje, SDG 12) stanovilo UNESCO vzdělávací cíle - soubor kompetencí pro různé úrovně vzdělávání. Článek si klade za cíl ukázat jejich podstatu -tedy jaké domény učení je třeba zapojit při jejich rozvíjení (kognitivní, emocionální, sociální a/nebo behaviorální), a jak souvisí se schopností utvářet udržitel-nou budoucnost. Na základě analýzy lze dovodit, že vzdělávací cíle pro SDG 12 jsou stanoveny tak, aby působily na všechny složky osobnosti a byly tak součástí holisticky zaměřeného vzdělávání; současně je zde silně přítomna transformativní dimenze učení - což je i znakem vzdělávání pro udržitelnost obecně. Autoři dále popisují, jak mohou být vzdělávací cíle pro výchovu odpovědného spotřebitele konkrétně naplněny prostřednictvím programu navrženého pro různé vzdělávací stupně a typy škol. Vzdělávání tohoto typu může přinést nejen potřebné znalosti, ale též působit na proměnu zažitých vzorců myšlení a chování, což je pro změnu spotřebitelských zvyklostí a životního stylu obecně důležité. Celkovým cílem zde představeného programu je dovést děti/žáky/studenty k po-znání, že jsou aktivní součástí ekonomiky, a mohou prostřednictvím svého každodenního rozhodování formovat podobu ekonomického systému. K tomuto cíli byly vytvořeny a zde představeny vzdělávací a metodické materiály různého typu.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/TL01000117" target="_blank" >TL01000117: Responsible consumption - materials for education for sustainable lifestyle</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2020

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Envigogika

  • ISSN

    1802-3061

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    15

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    23

  • Pages from-to

    1-23

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database