All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Pedeutology aspects of socian distance towards people with disability

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F20%3A43895857" target="_blank" >RIV/44555601:13430/20:43895857 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Pedeutologické aspekty sociální distance vůči lidem s postižením

  • Original language description

    Obsah textu je zaměřen na problematiku sociální distance k lidem s postižením v pedeutologickém kontextu a má několik základních cílových linií. V počátečních částech jsou vymezena základní paradigmata speciální pedagogiky, která jsou zaměřena na problematiku aktuální změn pojetí u nás i ve světě. Systém speciálně pedagogických potřeb se mění v koncept podpory, případně v koncept vzdělávacích potřeb, které by měl být schopen naplňovat každý peda - gog. Právě proto jsme se následně zaměřili na představení učitele jako nositele proinkluzivních změn. Následně jsou vymezeny kompetence, které by měl mít kvalitní pedagog v proin - kluzivně nastavením prostředí školy, včetně nejaktuálnějších metod, které se ve světě využívají a jsou považovány za aktuální středobod &quot;inkluzivní didaktiky&quot;. Mezi dva základní rámce vymezujeme Universal Design for Learning (UDL) a Di - fferentiated instruction, které jsou využívány hlavně v USA. Následující kapitola je zaměřena na problematiku postojů a sociální distance v obecném slova smyslu i v konkrétním zamření na sociální distanci vůči osobám s postižením, kde se primárně zaměřujeme na zahraniční výsledky výzkum, které komparujeme s re - alizovanými výzkumnými šetřeními u nás.

  • Czech name

    Pedeutologické aspekty sociální distance vůči lidem s postižením

  • Czech description

    Obsah textu je zaměřen na problematiku sociální distance k lidem s postižením v pedeutologickém kontextu a má několik základních cílových linií. V počátečních částech jsou vymezena základní paradigmata speciální pedagogiky, která jsou zaměřena na problematiku aktuální změn pojetí u nás i ve světě. Systém speciálně pedagogických potřeb se mění v koncept podpory, případně v koncept vzdělávacích potřeb, které by měl být schopen naplňovat každý peda - gog. Právě proto jsme se následně zaměřili na představení učitele jako nositele proinkluzivních změn. Následně jsou vymezeny kompetence, které by měl mít kvalitní pedagog v proin - kluzivně nastavením prostředí školy, včetně nejaktuálnějších metod, které se ve světě využívají a jsou považovány za aktuální středobod &quot;inkluzivní didaktiky&quot;. Mezi dva základní rámce vymezujeme Universal Design for Learning (UDL) a Di - fferentiated instruction, které jsou využívány hlavně v USA. Následující kapitola je zaměřena na problematiku postojů a sociální distance v obecném slova smyslu i v konkrétním zamření na sociální distanci vůči osobám s postižením, kde se primárně zaměřujeme na zahraniční výsledky výzkum, které komparujeme s re - alizovanými výzkumnými šetřeními u nás.

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2020

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-907809-4-1

  • Number of pages

    279

  • Publisher name

    Univerzita Karlova v Praze

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS book