Pedeutology aspects of socian distance towards people with disability
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F20%3A43895857" target="_blank" >RIV/44555601:13430/20:43895857 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Pedeutologické aspekty sociální distance vůči lidem s postižením
Original language description
Obsah textu je zaměřen na problematiku sociální distance k lidem s postižením v pedeutologickém kontextu a má několik základních cílových linií. V počátečních částech jsou vymezena základní paradigmata speciální pedagogiky, která jsou zaměřena na problematiku aktuální změn pojetí u nás i ve světě. Systém speciálně pedagogických potřeb se mění v koncept podpory, případně v koncept vzdělávacích potřeb, které by měl být schopen naplňovat každý peda - gog. Právě proto jsme se následně zaměřili na představení učitele jako nositele proinkluzivních změn. Následně jsou vymezeny kompetence, které by měl mít kvalitní pedagog v proin - kluzivně nastavením prostředí školy, včetně nejaktuálnějších metod, které se ve světě využívají a jsou považovány za aktuální středobod "inkluzivní didaktiky". Mezi dva základní rámce vymezujeme Universal Design for Learning (UDL) a Di - fferentiated instruction, které jsou využívány hlavně v USA. Následující kapitola je zaměřena na problematiku postojů a sociální distance v obecném slova smyslu i v konkrétním zamření na sociální distanci vůči osobám s postižením, kde se primárně zaměřujeme na zahraniční výsledky výzkum, které komparujeme s re - alizovanými výzkumnými šetřeními u nás.
Czech name
Pedeutologické aspekty sociální distance vůči lidem s postižením
Czech description
Obsah textu je zaměřen na problematiku sociální distance k lidem s postižením v pedeutologickém kontextu a má několik základních cílových linií. V počátečních částech jsou vymezena základní paradigmata speciální pedagogiky, která jsou zaměřena na problematiku aktuální změn pojetí u nás i ve světě. Systém speciálně pedagogických potřeb se mění v koncept podpory, případně v koncept vzdělávacích potřeb, které by měl být schopen naplňovat každý peda - gog. Právě proto jsme se následně zaměřili na představení učitele jako nositele proinkluzivních změn. Následně jsou vymezeny kompetence, které by měl mít kvalitní pedagog v proin - kluzivně nastavením prostředí školy, včetně nejaktuálnějších metod, které se ve světě využívají a jsou považovány za aktuální středobod "inkluzivní didaktiky". Mezi dva základní rámce vymezujeme Universal Design for Learning (UDL) a Di - fferentiated instruction, které jsou využívány hlavně v USA. Následující kapitola je zaměřena na problematiku postojů a sociální distance v obecném slova smyslu i v konkrétním zamření na sociální distanci vůči osobám s postižením, kde se primárně zaměřujeme na zahraniční výsledky výzkum, které komparujeme s re - alizovanými výzkumnými šetřeními u nás.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2020
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-907809-4-1
Number of pages
279
Publisher name
Univerzita Karlova v Praze
Place of publication
Praha
UT code for WoS book
—