Theory and Practice in Development of Inclusive School in the Czech Republic and Abroad ? School Climate, Inclusive Education, Heterogenity in School, Inclusive Didactics
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00071089" target="_blank" >RIV/00216224:14410/13:00071089 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Teorie a praxe ve vývoji inkluzivní školy u nás a v zahraničí - školní klima, inkluzivní vyučování, heterogenita ve škole, inkluzivní didaktika
Original language description
Kapitola se zabývá problémem vývoje inkluzivní školy, analyzuje některé teoretické zahraniční studie, a to se zaměřením na téma školní inkluzivní klima, inkluzivní vyučování, heterogenitu ve škole a inkluzivní didaktiku, které konfrontuje se současnou situací u nás. V závěru kapitoly je uveden příklad z výzkumného projektu, týkající se názorů pedagogických pracovníků, učitelů, speciálních pedagogů, rodičů žáků se zdravotním postižením a intaktních žáků ve škole na problém inkluze žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do školy hlavního vzdělávacího proudu, a za jakých podmínek. Z uvedeného příkladu plyne znatelný rozpor mezi současnými názory vědeckých pracovníků zejména v zahraničí a současnou praxí u nás, i když souhlas s myšlenkou inkluze žáků se zdravotním postižením do běžné školy zazněl od většiny dotazovaných.
Czech name
Teorie a praxe ve vývoji inkluzivní školy u nás a v zahraničí - školní klima, inkluzivní vyučování, heterogenita ve škole, inkluzivní didaktika
Czech description
Kapitola se zabývá problémem vývoje inkluzivní školy, analyzuje některé teoretické zahraniční studie, a to se zaměřením na téma školní inkluzivní klima, inkluzivní vyučování, heterogenitu ve škole a inkluzivní didaktiku, které konfrontuje se současnou situací u nás. V závěru kapitoly je uveden příklad z výzkumného projektu, týkající se názorů pedagogických pracovníků, učitelů, speciálních pedagogů, rodičů žáků se zdravotním postižením a intaktních žáků ve škole na problém inkluze žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do školy hlavního vzdělávacího proudu, a za jakých podmínek. Z uvedeného příkladu plyne znatelný rozpor mezi současnými názory vědeckých pracovníků zejména v zahraničí a současnou praxí u nás, i když souhlas s myšlenkou inkluze žáků se zdravotním postižením do běžné školy zazněl od většiny dotazovaných.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Analýza sociálních determinantů inkluzivního vzdělávání. Analysis of Social Determinants of Inclusive Education.
ISBN
9788073152451
Number of pages of the result
13
Pages from-to
43-55
Number of pages of the book
319
Publisher name
Paido
Place of publication
Brno
UT code for WoS chapter
—