All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Attitudes and perceived subjective level of preparedness of teachers and schools for the implementation of inclusive physical education with the participation of pupils with physical disabilities and physical handicaps and schools for the implementation of inclusive physical education with the participation of pupils with physical disabilities and physical handicaps

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F21%3A73608584" target="_blank" >RIV/61989592:15510/21:73608584 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://apa.upol.cz/images/casopis/22/APA2021-1-online.pdf" target="_blank" >https://apa.upol.cz/images/casopis/22/APA2021-1-online.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Postoje a subjektivně vnímaná míra připravenosti učitelů a škol pro realizaci společné tělesné výchovy s účastí žáků s tělesným postižením a tělesným znevýhodněním

  • Original language description

    Cílem studie bylo zjistit a analyzovat postoje, subjektivní míru připravenosti a zkušenosti učitelů k zařazení žáků s tělesným postižením (TP) a tělesným znevýhodněním (TZ) do společného vzdělávání ve školní tělesné výchově (TV). Výzkumný soubor tvořilo 40 učitelů TV (10 mužů a 30 žen) s věkovým průměrem 45 ±10,0 let. Diagnostickou metodou byla upravená česká verze dotazníku Attitudes Toward Teaching Individuals with Physical Disabilities in Physical Education (ATIPDPE – L). Výsledky naznačují, že učitelé TV se necítí být plně kompetentní pro realizaci společného vzdělávání, ale projevili zájem o další vzdělávání v této problematice (48 %). Učitelé TV jsou si vědomi, že společné vzdělávání žáků s TP a TZ přináší větší náročnost na vedení a organizaci výuky školní TV (souhlasné stanovisko deklarovalo 88 %) a také vysoké nároky na přípravu vyučovacích jednotek TV (68 %). Učitelé také popisují, že jsou většinou školy nedostatečně materiálně vybaveny, chybí bezbariérovost a celkově fi nanční prostředky. Za pozitivní považujeme zjištění, že učitelé souhlasí se společným vzděláváním. Dle názorů pedagogů však takové pozitivní postoje nesdílí jejich žáci bez speciálních vzdělávacích potřeb a ani jejich rodiče. Dominantní část oslovených učitelů si pak myslí, že společné vzdělávání v TV má pozitivní vliv na získání dovednosti pomáhat druhým (92 %) a pro zlepšení spolupráce mezi žáky (88 %).

  • Czech name

    Postoje a subjektivně vnímaná míra připravenosti učitelů a škol pro realizaci společné tělesné výchovy s účastí žáků s tělesným postižením a tělesným znevýhodněním

  • Czech description

    Cílem studie bylo zjistit a analyzovat postoje, subjektivní míru připravenosti a zkušenosti učitelů k zařazení žáků s tělesným postižením (TP) a tělesným znevýhodněním (TZ) do společného vzdělávání ve školní tělesné výchově (TV). Výzkumný soubor tvořilo 40 učitelů TV (10 mužů a 30 žen) s věkovým průměrem 45 ±10,0 let. Diagnostickou metodou byla upravená česká verze dotazníku Attitudes Toward Teaching Individuals with Physical Disabilities in Physical Education (ATIPDPE – L). Výsledky naznačují, že učitelé TV se necítí být plně kompetentní pro realizaci společného vzdělávání, ale projevili zájem o další vzdělávání v této problematice (48 %). Učitelé TV jsou si vědomi, že společné vzdělávání žáků s TP a TZ přináší větší náročnost na vedení a organizaci výuky školní TV (souhlasné stanovisko deklarovalo 88 %) a také vysoké nároky na přípravu vyučovacích jednotek TV (68 %). Učitelé také popisují, že jsou většinou školy nedostatečně materiálně vybaveny, chybí bezbariérovost a celkově fi nanční prostředky. Za pozitivní považujeme zjištění, že učitelé souhlasí se společným vzděláváním. Dle názorů pedagogů však takové pozitivní postoje nesdílí jejich žáci bez speciálních vzdělávacích potřeb a ani jejich rodiče. Dominantní část oslovených učitelů si pak myslí, že společné vzdělávání v TV má pozitivní vliv na získání dovednosti pomáhat druhým (92 %) a pro zlepšení spolupráce mezi žáky (88 %).

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2021

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Aplikované pohybové aktivity v teorii a praxi

  • ISSN

    1804-4204

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    12

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    8

  • Pages from-to

    46-53

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database