Attitudes and perceived subjective level of preparedness of teachers and schools for the implementation of inclusive physical education with the participation of pupils with physical disabilities and physical handicaps and schools for the implementation of inclusive physical education with the participation of pupils with physical disabilities and physical handicaps
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F21%3A73608584" target="_blank" >RIV/61989592:15510/21:73608584 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://apa.upol.cz/images/casopis/22/APA2021-1-online.pdf" target="_blank" >https://apa.upol.cz/images/casopis/22/APA2021-1-online.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Postoje a subjektivně vnímaná míra připravenosti učitelů a škol pro realizaci společné tělesné výchovy s účastí žáků s tělesným postižením a tělesným znevýhodněním
Original language description
Cílem studie bylo zjistit a analyzovat postoje, subjektivní míru připravenosti a zkušenosti učitelů k zařazení žáků s tělesným postižením (TP) a tělesným znevýhodněním (TZ) do společného vzdělávání ve školní tělesné výchově (TV). Výzkumný soubor tvořilo 40 učitelů TV (10 mužů a 30 žen) s věkovým průměrem 45 ±10,0 let. Diagnostickou metodou byla upravená česká verze dotazníku Attitudes Toward Teaching Individuals with Physical Disabilities in Physical Education (ATIPDPE – L). Výsledky naznačují, že učitelé TV se necítí být plně kompetentní pro realizaci společného vzdělávání, ale projevili zájem o další vzdělávání v této problematice (48 %). Učitelé TV jsou si vědomi, že společné vzdělávání žáků s TP a TZ přináší větší náročnost na vedení a organizaci výuky školní TV (souhlasné stanovisko deklarovalo 88 %) a také vysoké nároky na přípravu vyučovacích jednotek TV (68 %). Učitelé také popisují, že jsou většinou školy nedostatečně materiálně vybaveny, chybí bezbariérovost a celkově fi nanční prostředky. Za pozitivní považujeme zjištění, že učitelé souhlasí se společným vzděláváním. Dle názorů pedagogů však takové pozitivní postoje nesdílí jejich žáci bez speciálních vzdělávacích potřeb a ani jejich rodiče. Dominantní část oslovených učitelů si pak myslí, že společné vzdělávání v TV má pozitivní vliv na získání dovednosti pomáhat druhým (92 %) a pro zlepšení spolupráce mezi žáky (88 %).
Czech name
Postoje a subjektivně vnímaná míra připravenosti učitelů a škol pro realizaci společné tělesné výchovy s účastí žáků s tělesným postižením a tělesným znevýhodněním
Czech description
Cílem studie bylo zjistit a analyzovat postoje, subjektivní míru připravenosti a zkušenosti učitelů k zařazení žáků s tělesným postižením (TP) a tělesným znevýhodněním (TZ) do společného vzdělávání ve školní tělesné výchově (TV). Výzkumný soubor tvořilo 40 učitelů TV (10 mužů a 30 žen) s věkovým průměrem 45 ±10,0 let. Diagnostickou metodou byla upravená česká verze dotazníku Attitudes Toward Teaching Individuals with Physical Disabilities in Physical Education (ATIPDPE – L). Výsledky naznačují, že učitelé TV se necítí být plně kompetentní pro realizaci společného vzdělávání, ale projevili zájem o další vzdělávání v této problematice (48 %). Učitelé TV jsou si vědomi, že společné vzdělávání žáků s TP a TZ přináší větší náročnost na vedení a organizaci výuky školní TV (souhlasné stanovisko deklarovalo 88 %) a také vysoké nároky na přípravu vyučovacích jednotek TV (68 %). Učitelé také popisují, že jsou většinou školy nedostatečně materiálně vybaveny, chybí bezbariérovost a celkově fi nanční prostředky. Za pozitivní považujeme zjištění, že učitelé souhlasí se společným vzděláváním. Dle názorů pedagogů však takové pozitivní postoje nesdílí jejich žáci bez speciálních vzdělávacích potřeb a ani jejich rodiče. Dominantní část oslovených učitelů si pak myslí, že společné vzdělávání v TV má pozitivní vliv na získání dovednosti pomáhat druhým (92 %) a pro zlepšení spolupráce mezi žáky (88 %).
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2021
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Aplikované pohybové aktivity v teorii a praxi
ISSN
1804-4204
e-ISSN
—
Volume of the periodical
12
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
8
Pages from-to
46-53
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—