All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Inclusion of children with physical disabilities in physical education, recreation and sport

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F08%3A00007906" target="_blank" >RIV/61989592:15510/08:00007906 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Inclusion of children with physical disabilities in physical education, recreation and sport

  • Original language description

    The main task is to specify phenomenon which support successful inclusion of these students in physical education and facilitates positive changes in attitudes toward inclusion. The conditions for inclusion in physical education and preparation of schools, teachers and special education centers is very limited. In our research we did not find a single systematic support for inclusion in physical education. Teachers who decided to include students with physical disabilities therefore had to deal with this process by themselves usually without any support. Students, especially those with more severe disabilities, were often excused from PE lessons and many of them had no opportunities for leisure time sport participation as well. University students of PE programs have very limited knowledge about inclusion in PE and lack of competence in relation to inclusion. Women and students of APA programs have significantly better attitudes toward inclusion. The attitudes of children and teachers

  • Czech name

    Integrace dětí s tělesným postižením ve školní TV, tělocvičné rekreaci a sportu

  • Czech description

    Hlavním cílem práce bylo specifikovat fenomény, které přispívají k úspěšné integraci žáků s tělesným postižením v TV a ke změnám postojů učitelů a žáků k integraci. Podmínky pro integraci v TV a připravenost škol, učitelů i speciálně pedagogických centerje velmi malá. V rámci našeho průzkumu se nám nepodařilo nalézt ani jediný případ systémové podpory integrace v TV. Učitelé, kteří nezavrhli myšlenku integrace v TV již na samotném počátku, si tedy museli většinou poradit sami. Žáci, obzvláště ti s těžším postižením, byli často osvobozováni z hodin TV a mnozí z nich neměli reálnou příležitost sportovního (pohybového) vyžití ani ve volném čase. VŠ studenti programů TV a sport mají nízkou úroveň informovanosti v oblasti integrace v tělesné výchově a nedostatek kompetencí ve vztahu k integrovanému pojetí TV. Studenti se zaměření na studium aplikovaných pohybových aktivit a ženy měly pozitivnější postoje k integraci žáků s tělesným postižením. Postoje žáků i budoucích učitelů je možno zlep

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2008

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-244-2156-8

  • Number of pages

    157

  • Publisher name

    Univerzita Palackého

  • Place of publication

    Olomouc

  • UT code for WoS book