Inclusion of children with physical disabilities in physical education, recreation and sport
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F08%3A00007906" target="_blank" >RIV/61989592:15510/08:00007906 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Inclusion of children with physical disabilities in physical education, recreation and sport
Original language description
The main task is to specify phenomenon which support successful inclusion of these students in physical education and facilitates positive changes in attitudes toward inclusion. The conditions for inclusion in physical education and preparation of schools, teachers and special education centers is very limited. In our research we did not find a single systematic support for inclusion in physical education. Teachers who decided to include students with physical disabilities therefore had to deal with this process by themselves usually without any support. Students, especially those with more severe disabilities, were often excused from PE lessons and many of them had no opportunities for leisure time sport participation as well. University students of PE programs have very limited knowledge about inclusion in PE and lack of competence in relation to inclusion. Women and students of APA programs have significantly better attitudes toward inclusion. The attitudes of children and teachers
Czech name
Integrace dětí s tělesným postižením ve školní TV, tělocvičné rekreaci a sportu
Czech description
Hlavním cílem práce bylo specifikovat fenomény, které přispívají k úspěšné integraci žáků s tělesným postižením v TV a ke změnám postojů učitelů a žáků k integraci. Podmínky pro integraci v TV a připravenost škol, učitelů i speciálně pedagogických centerje velmi malá. V rámci našeho průzkumu se nám nepodařilo nalézt ani jediný případ systémové podpory integrace v TV. Učitelé, kteří nezavrhli myšlenku integrace v TV již na samotném počátku, si tedy museli většinou poradit sami. Žáci, obzvláště ti s těžším postižením, byli často osvobozováni z hodin TV a mnozí z nich neměli reálnou příležitost sportovního (pohybového) vyžití ani ve volném čase. VŠ studenti programů TV a sport mají nízkou úroveň informovanosti v oblasti integrace v tělesné výchově a nedostatek kompetencí ve vztahu k integrovanému pojetí TV. Studenti se zaměření na studium aplikovaných pohybových aktivit a ženy měly pozitivnější postoje k integraci žáků s tělesným postižením. Postoje žáků i budoucích učitelů je možno zlep
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-244-2156-8
Number of pages
157
Publisher name
Univerzita Palackého
Place of publication
Olomouc
UT code for WoS book
—