Effectiveness of cognitive rehabilitation of pupils with specific learning disabilities
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F22%3A43896843" target="_blank" >RIV/44555601:13430/22:43896843 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Efektivita kognitivní rehabilitace žáků se specifickými poruchami učení
Original language description
Mentální retardace je spjata nejen se závažným postižením rozumových schopností, zapříčiněného nedostatečným rozvojem intelektu (Marková, Vengléřová, Babiáková, 2006), ale současně i s narušením schopnosti adaptivního chování (Sobotková, Ditrrichová, 2013). Mentální retardace by měla být do značné míry vnímána jako nemoc, jelikož tímto termínem označujeme trvalé snížení rozumových schopností vznikající v důsledku organického poškození mozku (Švarcová, 2006). O mentální retardaci hovoříme právě tehdy, jedná se postižení vrozené či získané do dvou let života dítěte (Valenta, 2006; Pipeková, 2006).
Czech name
Efektivita kognitivní rehabilitace žáků se specifickými poruchami učení
Czech description
Mentální retardace je spjata nejen se závažným postižením rozumových schopností, zapříčiněného nedostatečným rozvojem intelektu (Marková, Vengléřová, Babiáková, 2006), ale současně i s narušením schopnosti adaptivního chování (Sobotková, Ditrrichová, 2013). Mentální retardace by měla být do značné míry vnímána jako nemoc, jelikož tímto termínem označujeme trvalé snížení rozumových schopností vznikající v důsledku organického poškození mozku (Švarcová, 2006). O mentální retardaci hovoříme právě tehdy, jedná se postižení vrozené či získané do dvou let života dítěte (Valenta, 2006; Pipeková, 2006).
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2022
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Intervenční a edukačně-rehabilitační přístupy v oblasti neurologie: Přehledové studie I.
ISBN
978-80-7561-338-7
Number of pages of the result
17
Pages from-to
141-157
Number of pages of the book
176
Publisher name
Pedagogická fakulta UJEP
Place of publication
Ústí nad Labem
UT code for WoS chapter
—