All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Possibilities of Reducing Social Inequalities in Education from the Perspective of Primary School Students in the Czech Republic and the Slovak Republic

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F22%3A43897232" target="_blank" >RIV/44555601:13430/22:43897232 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://www.ku.sk/katolicka-univerzita-v-ruzomberku/univerzitna-kniznica/sluzby/doi/studia-scientifica-facultatis-paedagogicae-universitas-catholica-ruzomberok/2022-01/moznosti-redukce-socialnich-nerovnosti-ve-vzdelavani-z-pohledu-zaku-zakladnich-skol-v-ceske-a-ve-slovenske-republice.html" target="_blank" >https://www.ku.sk/katolicka-univerzita-v-ruzomberku/univerzitna-kniznica/sluzby/doi/studia-scientifica-facultatis-paedagogicae-universitas-catholica-ruzomberok/2022-01/moznosti-redukce-socialnich-nerovnosti-ve-vzdelavani-z-pohledu-zaku-zakladnich-skol-v-ceske-a-ve-slovenske-republice.html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.54937/ssf.2022.21.1.114-126" target="_blank" >10.54937/ssf.2022.21.1.114-126</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Možnosti redukce sociálních nerovností ve vzdělávání z pohledu žáků základních škol v České a ve Slovenské republice

  • Original language description

    Česká republika i Slovenská republika jsou zeměmi se silnou závislostí výsledků žáků na socioekonomickém a kulturním postavení jejich rodin. Je samozřejmé, že škola by měla jednat tak, aby kompenzovala dopady rozdílného socioekonomického zázemí žáků a pozitivně tak ovlivňovala jejich výsledky. V obou zemích však vzdělávací systémy nejsou schopny snižovat nerovnosti způsobené odlišným rodinným zázemím žáků. Naopak tyto nerovnosti spíše posilují. Již v našich předchozích výzkumech (Svoboda, 2010) jsme prokázali, že učitelé základních škol v České republice přistupují odlišně k podpoře sociálně znevýhodněných žáků z řad majoritních a romských žáků. V tomto článku uvádíme výsledky výzkumné studie zaměřené na zhodnocení vybraných aspektů podpory sociálně znevýhodněných dětí z pohledu další skupiny významných aktérů školního života, a to žáků základních škol.

  • Czech name

    Možnosti redukce sociálních nerovností ve vzdělávání z pohledu žáků základních škol v České a ve Slovenské republice

  • Czech description

    Česká republika i Slovenská republika jsou zeměmi se silnou závislostí výsledků žáků na socioekonomickém a kulturním postavení jejich rodin. Je samozřejmé, že škola by měla jednat tak, aby kompenzovala dopady rozdílného socioekonomického zázemí žáků a pozitivně tak ovlivňovala jejich výsledky. V obou zemích však vzdělávací systémy nejsou schopny snižovat nerovnosti způsobené odlišným rodinným zázemím žáků. Naopak tyto nerovnosti spíše posilují. Již v našich předchozích výzkumech (Svoboda, 2010) jsme prokázali, že učitelé základních škol v České republice přistupují odlišně k podpoře sociálně znevýhodněných žáků z řad majoritních a romských žáků. V tomto článku uvádíme výsledky výzkumné studie zaměřené na zhodnocení vybraných aspektů podpory sociálně znevýhodněných dětí z pohledu další skupiny významných aktérů školního života, a to žáků základních škol.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2022

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae

  • ISSN

    1336-2232

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    21

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    SK - SLOVAKIA

  • Number of pages

    14

  • Pages from-to

    114-126

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database