Reading of Technical Picture Materials by Primary School Teacher Trainees
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F22%3A43897517" target="_blank" >RIV/44555601:13430/22:43897517 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://olympiadatechniky.cz/itev/" target="_blank" >http://olympiadatechniky.cz/itev/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Čtení technických obrazových materiálů studenty učitelství prvního stupně
Original language description
Článek popisuje výsledky studie, která byla navržena tak, aby byly zjištěny rozdíly mezi studenty s lepším a horším výkonem při řešení zobrazených technických úkolů. Při hledání správných řešení museli studenti uplatňovat vizuo-prostorové schopnosti, tvořivé myšlení, dovednosti při řešení problémů a schopnost interpretovat vizuální představy. Po dobu činnosti byli studenti snímáni zařízením pro eye-tracking. Získaná data z jejich očních pohybů byla podrobena kvalitativnímu i kvantitativnímu zkoumání a porovnána. Lze předpokládat, že pochopení rozdílů ve vizuálním vnímání studentů při zpracování, řešení problémů a pozornosti, kterou věnují podnětům, může pomoci při pozitivních intervencích v technickém vzdělávání.
Czech name
Čtení technických obrazových materiálů studenty učitelství prvního stupně
Czech description
Článek popisuje výsledky studie, která byla navržena tak, aby byly zjištěny rozdíly mezi studenty s lepším a horším výkonem při řešení zobrazených technických úkolů. Při hledání správných řešení museli studenti uplatňovat vizuo-prostorové schopnosti, tvořivé myšlení, dovednosti při řešení problémů a schopnost interpretovat vizuální představy. Po dobu činnosti byli studenti snímáni zařízením pro eye-tracking. Získaná data z jejich očních pohybů byla podrobena kvalitativnímu i kvantitativnímu zkoumání a porovnána. Lze předpokládat, že pochopení rozdílů ve vizuálním vnímání studentů při zpracování, řešení problémů a pozornosti, kterou věnují podnětům, může pomoci při pozitivních intervencích v technickém vzdělávání.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2022
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Inovace a technologie ve vzdělávání
ISSN
2571-2519
e-ISSN
—
Volume of the periodical
5
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
6
Pages from-to
31-36
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—