All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Relation Between Metacognitive Strategies, Self-Efficacy Andassessment of the Subject Czech Language and Literature Inpupils at the Second Level of Primary Schools

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F23%3A43897735" target="_blank" >RIV/44555601:13430/23:43897735 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://eduport.pf.ujep.cz/current_issue.php" target="_blank" >https://eduport.pf.ujep.cz/current_issue.php</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21062/edp.2023.002" target="_blank" >10.21062/edp.2023.002</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Souvislost mezi metakognitivními strategiemi, vnímáním vlastní účinnosti a hodnocením z předmětu Český jazyk a literatura u áků 2. stupně ZŠ

  • Original language description

    Cílem příspěvku bylo analyzovat korelace dvou zahraničních výzkumných nástrojů v českém sociokulturním prostředí a hodnocení z předmětu český jazyk a literatura u áků 2. stupně ZŠ (N = 227). Pro účely studie byly vyuity sebeposuzovací dotazníky MARSI (zjišťující vyuívání metakognitivních strategií při čtení) a RSPS2(zjišťující vnímání vlastní účinnosti v oblasti čtení). Příspěvek reaguje na skutečnost, e v českém prostředí je nedostatek výzkumných nástrojů, které by se zaměřovaly na tyto pro čtení vcelku podstatné koncepty. Korelační analýza dokládá signifikantní vazby mezi metakognitivními strategiemi, vnímáním vlastní účinnosti a hodnocením z předmětu český jazyk a literatura. Byly odhaleny signifikantní korelace mezi metakognitivními strategiemi a dimenzí sociální zpětné vazby (rs = 0,417), dimenzí fyziologických stavů (rs = 0,383), dimenzípokroku (rs = 0,267), globální dimenzí (rs = 0,252) a dimenzí sociálního srovnání (rs = 0,24). Dále byly odhalenysignifikantní korelace mezi četností uívání metakognitivních strategií a hodnocením z předmětu český jazyk aliteratura (rs = 0,218) a mezi hodnocením ze stejného předmětu a vnímáním vlastní účinnosti (konkrétně: dimenze sociální zpětné vazby: rs = 0,404; dimenze sociálního srovnání: rs = 0,391; dimenze fyziologických stavů:rs = 0,381; dimenze pokroku: rs = 0,377; globální dimenze: rs = 0,369). Výsledky jsou dále interpretovány adiskutovány ve vztahu k podobně realizovaným studiím a teoretickým východiskům, jsou uvedeny limity studie a doporučení pro budoucí výzkumná šetření.

  • Czech name

    Souvislost mezi metakognitivními strategiemi, vnímáním vlastní účinnosti a hodnocením z předmětu Český jazyk a literatura u áků 2. stupně ZŠ

  • Czech description

    Cílem příspěvku bylo analyzovat korelace dvou zahraničních výzkumných nástrojů v českém sociokulturním prostředí a hodnocení z předmětu český jazyk a literatura u áků 2. stupně ZŠ (N = 227). Pro účely studie byly vyuity sebeposuzovací dotazníky MARSI (zjišťující vyuívání metakognitivních strategií při čtení) a RSPS2(zjišťující vnímání vlastní účinnosti v oblasti čtení). Příspěvek reaguje na skutečnost, e v českém prostředí je nedostatek výzkumných nástrojů, které by se zaměřovaly na tyto pro čtení vcelku podstatné koncepty. Korelační analýza dokládá signifikantní vazby mezi metakognitivními strategiemi, vnímáním vlastní účinnosti a hodnocením z předmětu český jazyk a literatura. Byly odhaleny signifikantní korelace mezi metakognitivními strategiemi a dimenzí sociální zpětné vazby (rs = 0,417), dimenzí fyziologických stavů (rs = 0,383), dimenzípokroku (rs = 0,267), globální dimenzí (rs = 0,252) a dimenzí sociálního srovnání (rs = 0,24). Dále byly odhalenysignifikantní korelace mezi četností uívání metakognitivních strategií a hodnocením z předmětu český jazyk aliteratura (rs = 0,218) a mezi hodnocením ze stejného předmětu a vnímáním vlastní účinnosti (konkrétně: dimenze sociální zpětné vazby: rs = 0,404; dimenze sociálního srovnání: rs = 0,391; dimenze fyziologických stavů:rs = 0,381; dimenze pokroku: rs = 0,377; globální dimenze: rs = 0,369). Výsledky jsou dále interpretovány adiskutovány ve vztahu k podobně realizovaným studiím a teoretickým východiskům, jsou uvedeny limity studie a doporučení pro budoucí výzkumná šetření.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2023

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    EduPort

  • ISSN

    2695-0936

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    7

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    14

  • Pages from-to

    9-22

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database