The development of self-regulated reading comprehension skills of primary school pupils.
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F09%3A63509902" target="_blank" >RIV/70883521:28150/09:63509902 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Autoregulace procesu čtenářského rozvoje žáků na 1. stupni základní školy
Original language description
Studie analyzuje rozdíly v úrovni autoregulace čtenářských dovedností žáků mladšího školního věku. Data byla získána na vzorku 234 žáků z deseti vybraných základních škol v ČR prostřednictvím souboru testových otázek vztahujících se ke třem faktor?m autoregulace učení. Cílem bylo objasnit vztah, respektive míru korelace mezi faktory autoregulace učení žáků 3. a 4. tříd ZŠ (úrovní motivace, kognitivních a metakognitivních dovedností). Na základě statistické analýzy bylo prokázáno, že žáci s vyšší úrovníčtenářského rozvoje dosahují vyššího skóre v kognitivní a především metakognitivní oblasti autoregulace. Tyto výsledky ukazují na možnosti implementace nejen kognitivních, ale také metakognitivních dovedností do výuky čtení na 1. stupni základních škol.
Czech name
Autoregulace procesu čtenářského rozvoje žáků na 1. stupni základní školy
Czech description
Studie analyzuje rozdíly v úrovni autoregulace čtenářských dovedností žáků mladšího školního věku. Data byla získána na vzorku 234 žáků z deseti vybraných základních škol v ČR prostřednictvím souboru testových otázek vztahujících se ke třem faktor?m autoregulace učení. Cílem bylo objasnit vztah, respektive míru korelace mezi faktory autoregulace učení žáků 3. a 4. tříd ZŠ (úrovní motivace, kognitivních a metakognitivních dovedností). Na základě statistické analýzy bylo prokázáno, že žáci s vyšší úrovníčtenářského rozvoje dosahují vyššího skóre v kognitivní a především metakognitivní oblasti autoregulace. Tyto výsledky ukazují na možnosti implementace nejen kognitivních, ale také metakognitivních dovedností do výuky čtení na 1. stupni základních škol.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2009
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Pedagogická orientace
ISSN
1211-4669
e-ISSN
—
Volume of the periodical
19
Issue of the periodical within the volume
4
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
19
Pages from-to
—
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—