Semilongitudinal research on changes in seniors? motivation for education in the context of third age universities
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F23%3A43897985" target="_blank" >RIV/44555601:13430/23:43897985 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://lifelonglearning.mendelu.cz/media/pdf/LLL_20231301031.pdf" target="_blank" >https://lifelonglearning.mendelu.cz/media/pdf/LLL_20231301031.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.11118/lifele20231301031" target="_blank" >10.11118/lifele20231301031</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Semilongitudinální výzkum změn v motivaci seniorů ke vzdělávání v rámci univerzit třetího věku
Original language description
Článek se zaměřuje na porovnání rozdílů ve výsledcích výzkumných šetření realizovaných v letech 2011 a 2021, která byla zaměřena na analýzu různých aspektů souvisejících se zájmovým vzděláváním seniorů na univerzitě třetího věku (U3V). Obě studie se soustředily na motivaci ke studiu, preferované formy a metody vzdělávání a dále na obsahové zaměření jednotlivých kurzů realizovaných v rámci U3V na Univerzitě J. E. Purkyně v Ústí nad Labem. Výzkumu v roce 2011 se zúčastnilo N = 154 respondentů, v roce 2021 N = 70 respondentů (tento niší počet byl způsoben restrikcemi a omezením výuky v rámci U3V souvisejícím s pandemií covidu-19). Výsledky ukazují poměrně značné rozdíly zejména v preferenci metod výuky (např. výrazný nárůst preference e-learningu), dále rozdíly v obsahovém zaměření kurzů (např. nárůst preference kurzů zaměřených na cizí jazyky). Změny nastaly také v oblasti motivace účastníků vzdělávání v rámci U3V, co se projevilo zejména v posílení sociálních aspektů výuky.
Czech name
Semilongitudinální výzkum změn v motivaci seniorů ke vzdělávání v rámci univerzit třetího věku
Czech description
Článek se zaměřuje na porovnání rozdílů ve výsledcích výzkumných šetření realizovaných v letech 2011 a 2021, která byla zaměřena na analýzu různých aspektů souvisejících se zájmovým vzděláváním seniorů na univerzitě třetího věku (U3V). Obě studie se soustředily na motivaci ke studiu, preferované formy a metody vzdělávání a dále na obsahové zaměření jednotlivých kurzů realizovaných v rámci U3V na Univerzitě J. E. Purkyně v Ústí nad Labem. Výzkumu v roce 2011 se zúčastnilo N = 154 respondentů, v roce 2021 N = 70 respondentů (tento niší počet byl způsoben restrikcemi a omezením výuky v rámci U3V souvisejícím s pandemií covidu-19). Výsledky ukazují poměrně značné rozdíly zejména v preferenci metod výuky (např. výrazný nárůst preference e-learningu), dále rozdíly v obsahovém zaměření kurzů (např. nárůst preference kurzů zaměřených na cizí jazyky). Změny nastaly také v oblasti motivace účastníků vzdělávání v rámci U3V, co se projevilo zejména v posílení sociálních aspektů výuky.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2023
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Lifelong learning - Celoivotní vzdělávání
ISSN
1804-526X
e-ISSN
1805-8868
Volume of the periodical
13
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
20
Pages from-to
31-50
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—