The influence of basic personality dimensions on the development of burnout syndrome symptoms in teaching staff
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F23%3A43897986" target="_blank" >RIV/44555601:13430/23:43897986 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vliv základních osobnostních dimenzí na rozvoj symptomů syndromu vyhoření u pedagogických pracovníků
Original language description
Vědecká monografie je zaměřena na problematiku syndromu vyhoření u pedagogických pracovníků. Za-bývá se faktory, které je moné označit ve vztahu k syndromu vyhoření jako protektivní a jako rizikové. Cílem výzkumné studie je zjistit, jak základní osob-nostní dimenze tzv. Velké pětky (Big Five) ovlivňují roz-voj symptomů syndromu vyhoření u vybraných skupin pedagogických pracovníků. Zjišťován je vliv extraverze, přívětivosti, svědomitosti, neuroticismu a otevřenosti ke zkušenosti na míru intenzity projevů syndromu vy-hoření. Výzkumná studie je realizovaná na vzorku 396 pedagogických pracovníků. Jako výzkumné nástroje jsou pouity standardizované dotazníky Maslach Bur-nout Inventory (MBI) a Big Five Inventory (BFI). Podle výsledků MBI jsou pedagogičtí pracovníci rozděleni podle intenzity projevů vyhoření do čtyř skupin ? nevy-hořelí, vyhořelí v jedné oblasti, vyhořelí ve dvou oblas-tech a vyhoření ve třech oblastech. Z celkových zjiště-ných výsledků vyplývá, e nejvíce jsou syndromem vy-hoření ohroeni pracovníci s vysokým skóre na škále neuroticismu a s nízkým skóre na škále extraverze. Naopak nejméně jsou syndromem vyhoření ohroeni pracovníci s vysokým skóre na škále extraverze a vy-sokým skóre na škále otevřenosti. Vliv přívětivosti a svědomitosti na projevy syndromu vyhoření je jen velmi slabý. Z výsledků výzkumného šetření jsou dále formu-lována doporučení pro praxi v oblasti personálního managementu a monosti prevence syndromu vyhoření u pedagogických pracovníků.
Czech name
Vliv základních osobnostních dimenzí na rozvoj symptomů syndromu vyhoření u pedagogických pracovníků
Czech description
Vědecká monografie je zaměřena na problematiku syndromu vyhoření u pedagogických pracovníků. Za-bývá se faktory, které je moné označit ve vztahu k syndromu vyhoření jako protektivní a jako rizikové. Cílem výzkumné studie je zjistit, jak základní osob-nostní dimenze tzv. Velké pětky (Big Five) ovlivňují roz-voj symptomů syndromu vyhoření u vybraných skupin pedagogických pracovníků. Zjišťován je vliv extraverze, přívětivosti, svědomitosti, neuroticismu a otevřenosti ke zkušenosti na míru intenzity projevů syndromu vy-hoření. Výzkumná studie je realizovaná na vzorku 396 pedagogických pracovníků. Jako výzkumné nástroje jsou pouity standardizované dotazníky Maslach Bur-nout Inventory (MBI) a Big Five Inventory (BFI). Podle výsledků MBI jsou pedagogičtí pracovníci rozděleni podle intenzity projevů vyhoření do čtyř skupin ? nevy-hořelí, vyhořelí v jedné oblasti, vyhořelí ve dvou oblas-tech a vyhoření ve třech oblastech. Z celkových zjiště-ných výsledků vyplývá, e nejvíce jsou syndromem vy-hoření ohroeni pracovníci s vysokým skóre na škále neuroticismu a s nízkým skóre na škále extraverze. Naopak nejméně jsou syndromem vyhoření ohroeni pracovníci s vysokým skóre na škále extraverze a vy-sokým skóre na škále otevřenosti. Vliv přívětivosti a svědomitosti na projevy syndromu vyhoření je jen velmi slabý. Z výsledků výzkumného šetření jsou dále formu-lována doporučení pro praxi v oblasti personálního managementu a monosti prevence syndromu vyhoření u pedagogických pracovníků.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2023
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-7561-423-0
Number of pages
92
Publisher name
Pedagogická fakulta UJEP
Place of publication
Ústí nad Labem
UT code for WoS book
—