All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The influence of basic personality dimensions on the development of burnout syndrome symptoms in teaching staff

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F23%3A43897986" target="_blank" >RIV/44555601:13430/23:43897986 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Vliv základních osobnostních dimenzí na rozvoj symptomů syndromu vyhoření u pedagogických pracovníků

  • Original language description

    Vědecká monografie je zaměřena na problematiku syndromu vyhoření u pedagogických pracovníků. Za-bývá se faktory, které je moné označit ve vztahu k syndromu vyhoření jako protektivní a jako rizikové. Cílem výzkumné studie je zjistit, jak základní osob-nostní dimenze tzv. Velké pětky (Big Five) ovlivňují roz-voj symptomů syndromu vyhoření u vybraných skupin pedagogických pracovníků. Zjišťován je vliv extraverze, přívětivosti, svědomitosti, neuroticismu a otevřenosti ke zkušenosti na míru intenzity projevů syndromu vy-hoření. Výzkumná studie je realizovaná na vzorku 396 pedagogických pracovníků. Jako výzkumné nástroje jsou pouity standardizované dotazníky Maslach Bur-nout Inventory (MBI) a Big Five Inventory (BFI). Podle výsledků MBI jsou pedagogičtí pracovníci rozděleni podle intenzity projevů vyhoření do čtyř skupin ? nevy-hořelí, vyhořelí v jedné oblasti, vyhořelí ve dvou oblas-tech a vyhoření ve třech oblastech. Z celkových zjiště-ných výsledků vyplývá, e nejvíce jsou syndromem vy-hoření ohroeni pracovníci s vysokým skóre na škále neuroticismu a s nízkým skóre na škále extraverze. Naopak nejméně jsou syndromem vyhoření ohroeni pracovníci s vysokým skóre na škále extraverze a vy-sokým skóre na škále otevřenosti. Vliv přívětivosti a svědomitosti na projevy syndromu vyhoření je jen velmi slabý. Z výsledků výzkumného šetření jsou dále formu-lována doporučení pro praxi v oblasti personálního managementu a monosti prevence syndromu vyhoření u pedagogických pracovníků.

  • Czech name

    Vliv základních osobnostních dimenzí na rozvoj symptomů syndromu vyhoření u pedagogických pracovníků

  • Czech description

    Vědecká monografie je zaměřena na problematiku syndromu vyhoření u pedagogických pracovníků. Za-bývá se faktory, které je moné označit ve vztahu k syndromu vyhoření jako protektivní a jako rizikové. Cílem výzkumné studie je zjistit, jak základní osob-nostní dimenze tzv. Velké pětky (Big Five) ovlivňují roz-voj symptomů syndromu vyhoření u vybraných skupin pedagogických pracovníků. Zjišťován je vliv extraverze, přívětivosti, svědomitosti, neuroticismu a otevřenosti ke zkušenosti na míru intenzity projevů syndromu vy-hoření. Výzkumná studie je realizovaná na vzorku 396 pedagogických pracovníků. Jako výzkumné nástroje jsou pouity standardizované dotazníky Maslach Bur-nout Inventory (MBI) a Big Five Inventory (BFI). Podle výsledků MBI jsou pedagogičtí pracovníci rozděleni podle intenzity projevů vyhoření do čtyř skupin ? nevy-hořelí, vyhořelí v jedné oblasti, vyhořelí ve dvou oblas-tech a vyhoření ve třech oblastech. Z celkových zjiště-ných výsledků vyplývá, e nejvíce jsou syndromem vy-hoření ohroeni pracovníci s vysokým skóre na škále neuroticismu a s nízkým skóre na škále extraverze. Naopak nejméně jsou syndromem vyhoření ohroeni pracovníci s vysokým skóre na škále extraverze a vy-sokým skóre na škále otevřenosti. Vliv přívětivosti a svědomitosti na projevy syndromu vyhoření je jen velmi slabý. Z výsledků výzkumného šetření jsou dále formu-lována doporučení pro praxi v oblasti personálního managementu a monosti prevence syndromu vyhoření u pedagogických pracovníků.

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2023

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-7561-423-0

  • Number of pages

    92

  • Publisher name

    Pedagogická fakulta UJEP

  • Place of publication

    Ústí nad Labem

  • UT code for WoS book