All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Dyslexia and its effect on a child's behaviour in the classroom

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F24%3A43898833" target="_blank" >RIV/44555601:13430/24:43898833 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Dyslexie a její vliv na chování dítěte v třídním kolektivu

  • Original language description

    V této odborné knize jsou prezentovány výsledky výzkumného šetření, jeho cílem je zjistit, zda se specifická porucha čtení významným způsobem podílí na budování vztahů dítěte majícího dyslektické obtíe se svými spoluáky a zda hraje ústřední roli při utváření a zastávání sociálního statusu dítěte v rámci třídního kolektivu běného typu školy Současně se v práci zamýšlíme nad skutečností, jak se sníená schopnost čtenářské dovednosti dítěte promítá do jeho vlastního sebepojetí a vnímání své vlastní osobnosti. V teoretické části tak nejprve definujeme samotný pojem dyslexie a následně se zabýváme jejími příčinami, projevy, dia-gnostickými a reedukačními postupy. Samostatné kapitoly pak tvoří pojednání o sebepojetí a sebehodnocení dítěte vyznačujícího se dyslektickými obtíemi, kdy se zaměřujeme zejména na jeho vzájemnou interakci s rodinou, pedagogy a spoluáky. V empirické části se pokoušíme zodpovědět výše stanové cíle za pomoci standardizovaného dotazníku Sebepojetí školní úspěšnosti dětí ? SPAS, Dotazníku na měření internality a externality INTEX a Sociometrického testu. Výzkumného šetření se zúčastnilo celkem 432 respondentů z toho 111 áků vyznačujících se dyslektickými obtíemi a 321 intaktních áků kontrolní skupiny z pěti základních škol běného typu. Z výsledků výzkumu je patrné, e sociální postavení dítěte vyznačujícího se dyslexií je rozdílné oproti jeho intaktním spoluákům a současně se toto znevýhodnění promítá také do jeho sebepojetí a sebehodnocení.

  • Czech name

    Dyslexie a její vliv na chování dítěte v třídním kolektivu

  • Czech description

    V této odborné knize jsou prezentovány výsledky výzkumného šetření, jeho cílem je zjistit, zda se specifická porucha čtení významným způsobem podílí na budování vztahů dítěte majícího dyslektické obtíe se svými spoluáky a zda hraje ústřední roli při utváření a zastávání sociálního statusu dítěte v rámci třídního kolektivu běného typu školy Současně se v práci zamýšlíme nad skutečností, jak se sníená schopnost čtenářské dovednosti dítěte promítá do jeho vlastního sebepojetí a vnímání své vlastní osobnosti. V teoretické části tak nejprve definujeme samotný pojem dyslexie a následně se zabýváme jejími příčinami, projevy, dia-gnostickými a reedukačními postupy. Samostatné kapitoly pak tvoří pojednání o sebepojetí a sebehodnocení dítěte vyznačujícího se dyslektickými obtíemi, kdy se zaměřujeme zejména na jeho vzájemnou interakci s rodinou, pedagogy a spoluáky. V empirické části se pokoušíme zodpovědět výše stanové cíle za pomoci standardizovaného dotazníku Sebepojetí školní úspěšnosti dětí ? SPAS, Dotazníku na měření internality a externality INTEX a Sociometrického testu. Výzkumného šetření se zúčastnilo celkem 432 respondentů z toho 111 áků vyznačujících se dyslektickými obtíemi a 321 intaktních áků kontrolní skupiny z pěti základních škol běného typu. Z výsledků výzkumu je patrné, e sociální postavení dítěte vyznačujícího se dyslexií je rozdílné oproti jeho intaktním spoluákům a současně se toto znevýhodnění promítá také do jeho sebepojetí a sebehodnocení.

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2024

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-7561-497-1

  • Number of pages

    137

  • Publisher name

    Pedagogická fakulta UJEP

  • Place of publication

    Ústí nad Labem

  • UT code for WoS book