Strategic marketing of geography education: The example of the "company" Geographical Olympiad
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13440%2F16%3A43887652" target="_blank" >RIV/44555601:13440/16:43887652 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://geography.cz/informace-cgs/wp-content/uploads/downloads/2016/04/icgs012016_kucerova.pdf" target="_blank" >http://geography.cz/informace-cgs/wp-content/uploads/downloads/2016/04/icgs012016_kucerova.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Strategický marketing geografického vzdělávání: příklad "firmy" Zeměpisná olympiáda
Original language description
Článek zaměřuje pozornost na strategický marketing vědního oboru geografie, resp. školního předmětu zeměpis na příkladu jejich oborové soutěže, Zeměpisné olympiády, kterou staví do paralely s řízením firmy. Klade si za cíl vyvolat diskuzi geografické komunity k problematice marketingu geografie, k utváření identity a relevance oboru. Text záměrně zdůrazňuje ekonomický pohled na geografické vzdělávání a méně pozornosti věnuje jeho kurikulárním aspektům. Příspěvek nejprve stručně reflektuje postavení geografie a zeměpisu ve společnosti. Následně zavádí pojmy z oblasti strategického marketingu a představuje firmu Zeměpisná olympiáda (ZO) a její produkt. Poté jsou s využitím empirického materiálu hodnoceny výsledky čtyřletého řízení ZO ve vztahu k image a relevanci značky geografie. V závěru předkládá geografické obci otázky, které se zdají v tomto kontextu nevyřešené.
Czech name
Strategický marketing geografického vzdělávání: příklad "firmy" Zeměpisná olympiáda
Czech description
Článek zaměřuje pozornost na strategický marketing vědního oboru geografie, resp. školního předmětu zeměpis na příkladu jejich oborové soutěže, Zeměpisné olympiády, kterou staví do paralely s řízením firmy. Klade si za cíl vyvolat diskuzi geografické komunity k problematice marketingu geografie, k utváření identity a relevance oboru. Text záměrně zdůrazňuje ekonomický pohled na geografické vzdělávání a méně pozornosti věnuje jeho kurikulárním aspektům. Příspěvek nejprve stručně reflektuje postavení geografie a zeměpisu ve společnosti. Následně zavádí pojmy z oblasti strategického marketingu a představuje firmu Zeměpisná olympiáda (ZO) a její produkt. Poté jsou s využitím empirického materiálu hodnoceny výsledky čtyřletého řízení ZO ve vztahu k image a relevanci značky geografie. V závěru předkládá geografické obci otázky, které se zdají v tomto kontextu nevyřešené.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AE - Management, administration and clerical work
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Informace České geografické společnosti
ISSN
1213-1075
e-ISSN
—
Volume of the periodical
35
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
21
Pages from-to
26-46
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—