Some Younger Pupils´ Ideas about Gravity
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13440%2F17%3A43892892" target="_blank" >RIV/44555601:13440/17:43892892 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://mfi.upol.cz/files/26/2604/mfi_2604_298_304.pdf" target="_blank" >http://mfi.upol.cz/files/26/2604/mfi_2604_298_304.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Představy mladších žáků o gravitačním působení (2. část)
Original language description
V článku je prezentován výzkum představ mladších žáků (4. až 6. ročník základní školy) o gravitačním působení. V této oblasti se lze setkat s celou řadou miskoncepcí, z nichž mnohé přetrvávají až do dospělosti. Protože většina výzkumů pochází zejména z 80. let minulého století, zajímalo nás, jaký je v této oblasti aktuální stav. Naší výzkumnou otázkou bylo zjistit, jak se představy mladších žáků o gravitaci s věkem mění, resp. které miskoncepce u žáků přetrvávají. Výzkum byl realizován pomocí úloh typu concept cartoons. Pro srovnání uvádíme také výsledky průzkumu, který jsme provedli u studentů učitelství pro 1. stupeň základní školy. V návaznosti na naše zjištění pak upozorňujeme na některá problémová místa v metodických textech a v učebnicích přírodovědy pro 4. a 5. ročník a předkládáme doporučení pro výuku, jež mohou učitelům pomoci, aby u svých žáků rozvíjeli správné představy o gravitačním působení.
Czech name
Představy mladších žáků o gravitačním působení (2. část)
Czech description
V článku je prezentován výzkum představ mladších žáků (4. až 6. ročník základní školy) o gravitačním působení. V této oblasti se lze setkat s celou řadou miskoncepcí, z nichž mnohé přetrvávají až do dospělosti. Protože většina výzkumů pochází zejména z 80. let minulého století, zajímalo nás, jaký je v této oblasti aktuální stav. Naší výzkumnou otázkou bylo zjistit, jak se představy mladších žáků o gravitaci s věkem mění, resp. které miskoncepce u žáků přetrvávají. Výzkum byl realizován pomocí úloh typu concept cartoons. Pro srovnání uvádíme také výsledky průzkumu, který jsme provedli u studentů učitelství pro 1. stupeň základní školy. V návaznosti na naše zjištění pak upozorňujeme na některá problémová místa v metodických textech a v učebnicích přírodovědy pro 4. a 5. ročník a předkládáme doporučení pro výuku, jež mohou učitelům pomoci, aby u svých žáků rozvíjeli správné představy o gravitačním působení.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Matematika, fyzika, informatika
ISSN
1210-1761
e-ISSN
—
Volume of the periodical
26
Issue of the periodical within the volume
4
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
7
Pages from-to
298-304
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—