How to Eliminate Critical Points of Initial Chemistry Education - Examples of "Solutions Composition" and "Salts Nomenclature"
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13440%2F19%3A43894903" target="_blank" >RIV/44555601:13440/19:43894903 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://www.arnica.zcu.cz/images/casopis/2019/Arnika_2019_1-3-Rychtera-Smidl-Bilek-web.pdf" target="_blank" >https://www.arnica.zcu.cz/images/casopis/2019/Arnika_2019_1-3-Rychtera-Smidl-Bilek-web.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Jak eliminovat kritická místa počátečního chemického vzdělávání - příklady témat "Sloení roztoků" a "Názvosloví solí"
Original language description
V rámci projektu OP V V V "Didaktika: Člověk a příroda A" je jedním z cílů identifikace a moná náprava tzv. kritických míst počátečního přírodovědného kurikula. Při rozhovorech s učiteli chemie na zapojených základních školách bylo jako kritické místo identifikováno zejména učivo chemie s kvantitativním charakterem. K zvládnutí takového učiva je třeba odpovídající matematický aparát, komplexní pochopení aplikovaných principů, a také do značné míry rozvinuté abstraktní myšlení a orientace ve strukturách a souvislostech. Příspěvek se zaměřuje na dva modelové příklady z identifikovaných kritických míst počáteční výuky chemie na základní škole, a to na sloení roztoků a názvosloví solí. Diskutovány jsou východiska a podmínky realizace návrhů inovací a změn pojetí výuky těchto témat ve spolupráci oborových didaktiků s učiteli základních škol v rámci v projektu budovaného tzv. společenství praxe.
Czech name
Jak eliminovat kritická místa počátečního chemického vzdělávání - příklady témat "Sloení roztoků" a "Názvosloví solí"
Czech description
V rámci projektu OP V V V "Didaktika: Člověk a příroda A" je jedním z cílů identifikace a moná náprava tzv. kritických míst počátečního přírodovědného kurikula. Při rozhovorech s učiteli chemie na zapojených základních školách bylo jako kritické místo identifikováno zejména učivo chemie s kvantitativním charakterem. K zvládnutí takového učiva je třeba odpovídající matematický aparát, komplexní pochopení aplikovaných principů, a také do značné míry rozvinuté abstraktní myšlení a orientace ve strukturách a souvislostech. Příspěvek se zaměřuje na dva modelové příklady z identifikovaných kritických míst počáteční výuky chemie na základní škole, a to na sloení roztoků a názvosloví solí. Diskutovány jsou východiska a podmínky realizace návrhů inovací a změn pojetí výuky těchto témat ve spolupráci oborových didaktiků s učiteli základních škol v rámci v projektu budovaného tzv. společenství praxe.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Arnica
ISSN
1804-8366
e-ISSN
—
Volume of the periodical
9
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
8
Pages from-to
31-38
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—