Critical Points of the Chemistry Curricu lum at Lower Secondary School I
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13440%2F20%3A43896466" target="_blank" >RIV/44555601:13440/20:43896466 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/00216208:11410/19:10412618 RIV/61989592:15310/19:73604089 RIV/49777513:23420/19:43959788
Result on the web
<a href="https://katalog.cbvk.cz/arl-cbvk/cs/detail-cbvk_us_cat-0998097-titul?obalka=novinky" target="_blank" >https://katalog.cbvk.cz/arl-cbvk/cs/detail-cbvk_us_cat-0998097-titul?obalka=novinky</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Kritická místa kurikula chemie na 2. stupni základní školy
Original language description
V monografii jsou diskutovány možnosti a limity inovací rané výuky chemie v České republice v době současné kurikulární reformy. Metodika výzkumu byla založena na rozhovoru s učiteli chemie a výzkum byl zaměřen na jejich názory na klíčová, kritická a částečně i dynamická místa učiva chemie na základních školách v České republice (se zaměřením na první ročník výuky chemie na druhém stupni ZŠ). Prostřednictvím rozhovorů se 40 učiteli chemie ze čtyř krajů byly získány informace o tom, jaká vnímají kritická a klíčová místa ve své výuce . Na základě analýzy rozhovorů byly vybrány kritické i klíčové body rané výuky chemie a vytvořeno 8 modulů pro zlepšení jejich výuky. Ve spolupráci učitelů s oborovými didaktiky byly moduly průběžně upravovány ve vztahu pro jejich optimální prezentaci, procvičování a hodnocení. Prezentované výsledky mají ambici významně přispět k inovaci výuky raného obsahu chemie v kontextu 2. stupně základní školy v ČR, protože hlavní důraz byl kladen na spolupráci výzkumníků s učiteli z praxe a vybudování tzv. ?společenství praxe?.
Czech name
Kritická místa kurikula chemie na 2. stupni základní školy
Czech description
V monografii jsou diskutovány možnosti a limity inovací rané výuky chemie v České republice v době současné kurikulární reformy. Metodika výzkumu byla založena na rozhovoru s učiteli chemie a výzkum byl zaměřen na jejich názory na klíčová, kritická a částečně i dynamická místa učiva chemie na základních školách v České republice (se zaměřením na první ročník výuky chemie na druhém stupni ZŠ). Prostřednictvím rozhovorů se 40 učiteli chemie ze čtyř krajů byly získány informace o tom, jaká vnímají kritická a klíčová místa ve své výuce . Na základě analýzy rozhovorů byly vybrány kritické i klíčové body rané výuky chemie a vytvořeno 8 modulů pro zlepšení jejich výuky. Ve spolupráci učitelů s oborovými didaktiky byly moduly průběžně upravovány ve vztahu pro jejich optimální prezentaci, procvičování a hodnocení. Prezentované výsledky mají ambici významně přispět k inovaci výuky raného obsahu chemie v kontextu 2. stupně základní školy v ČR, protože hlavní důraz byl kladen na spolupráci výzkumníků s učiteli z praxe a vybudování tzv. ?společenství praxe?.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
O - Projekt operacniho programu
Others
Publication year
2020
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-261-0925-9
Number of pages
158
Publisher name
Západočeská univerzita v Plzni
Place of publication
PLzeň
UT code for WoS book
—