What structural elements of textbooks are the biomes presented? Results of content analysis of czech geography textbooks
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13440%2F21%3A43896243" target="_blank" >RIV/44555601:13440/21:43896243 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://www.fpv.umb.sk/app/cmsFile.php?disposition=i&ID=20963" target="_blank" >https://www.fpv.umb.sk/app/cmsFile.php?disposition=i&ID=20963</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.24040/GR.2021.17.1.4-20" target="_blank" >10.24040/GR.2021.17.1.4-20</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Jakými strukturními prvky učebnic jsou prezentovány biomy světa? Výsledky obsahové analýzy českých učebnic geografie
Original language description
Cílem článku je prezentovat výsledky obsahové analýzy pěti českých učebnic geografie pro nižší sekundární školu, konkrétně tematický celek týkající se biomů světa. V obsahové analýze tematického celku byly sledovány strukturní komponenty učebnic, které jsou použity k prezentaci biomů (název kapitoly, výkladový text, vizuálie, učební úlohy, shrnutí). Výsledky obsahové analýzy ukázaly, že autoři učebnic využívají primárně výkladového textu k prezentaci biomů. Obsah kapitol týkající se biomů lze chápat jako rigidní, zaměřený na složkový přístup ke fyzicko-geografické části krajinné sféry. Naopak socio-ekonomické aspekty biomů nejsou v textu zmíněny. Autoři by měli volit pestřejší vizuální prezentaci biomů, neboť převažují fotografie zvířat a rostlin.
Czech name
Jakými strukturními prvky učebnic jsou prezentovány biomy světa? Výsledky obsahové analýzy českých učebnic geografie
Czech description
Cílem článku je prezentovat výsledky obsahové analýzy pěti českých učebnic geografie pro nižší sekundární školu, konkrétně tematický celek týkající se biomů světa. V obsahové analýze tematického celku byly sledovány strukturní komponenty učebnic, které jsou použity k prezentaci biomů (název kapitoly, výkladový text, vizuálie, učební úlohy, shrnutí). Výsledky obsahové analýzy ukázaly, že autoři učebnic využívají primárně výkladového textu k prezentaci biomů. Obsah kapitol týkající se biomů lze chápat jako rigidní, zaměřený na složkový přístup ke fyzicko-geografické části krajinné sféry. Naopak socio-ekonomické aspekty biomů nejsou v textu zmíněny. Autoři by měli volit pestřejší vizuální prezentaci biomů, neboť převažují fotografie zvířat a rostlin.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2021
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Geografická revue
ISSN
2585-8947
e-ISSN
—
Volume of the periodical
17
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
SK - SLOVAKIA
Number of pages
16
Pages from-to
4-20
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—