All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

What structural elements of textbooks are the biomes presented? Results of content analysis of czech geography textbooks

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13440%2F21%3A43896243" target="_blank" >RIV/44555601:13440/21:43896243 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://www.fpv.umb.sk/app/cmsFile.php?disposition=i&ID=20963" target="_blank" >https://www.fpv.umb.sk/app/cmsFile.php?disposition=i&ID=20963</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.24040/GR.2021.17.1.4-20" target="_blank" >10.24040/GR.2021.17.1.4-20</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Jakými strukturními prvky učebnic jsou prezentovány biomy světa? Výsledky obsahové analýzy českých učebnic geografie

  • Original language description

    Cílem článku je prezentovat výsledky obsahové analýzy pěti českých učebnic geografie pro nižší sekundární školu, konkrétně tematický celek týkající se biomů světa. V obsahové analýze tematického celku byly sledovány strukturní komponenty učebnic, které jsou použity k prezentaci biomů (název kapitoly, výkladový text, vizuálie, učební úlohy, shrnutí). Výsledky obsahové analýzy ukázaly, že autoři učebnic využívají primárně výkladového textu k prezentaci biomů. Obsah kapitol týkající se biomů lze chápat jako rigidní, zaměřený na složkový přístup ke fyzicko-geografické části krajinné sféry. Naopak socio-ekonomické aspekty biomů nejsou v textu zmíněny. Autoři by měli volit pestřejší vizuální prezentaci biomů, neboť převažují fotografie zvířat a rostlin.

  • Czech name

    Jakými strukturními prvky učebnic jsou prezentovány biomy světa? Výsledky obsahové analýzy českých učebnic geografie

  • Czech description

    Cílem článku je prezentovat výsledky obsahové analýzy pěti českých učebnic geografie pro nižší sekundární školu, konkrétně tematický celek týkající se biomů světa. V obsahové analýze tematického celku byly sledovány strukturní komponenty učebnic, které jsou použity k prezentaci biomů (název kapitoly, výkladový text, vizuálie, učební úlohy, shrnutí). Výsledky obsahové analýzy ukázaly, že autoři učebnic využívají primárně výkladového textu k prezentaci biomů. Obsah kapitol týkající se biomů lze chápat jako rigidní, zaměřený na složkový přístup ke fyzicko-geografické části krajinné sféry. Naopak socio-ekonomické aspekty biomů nejsou v textu zmíněny. Autoři by měli volit pestřejší vizuální prezentaci biomů, neboť převažují fotografie zvířat a rostlin.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2021

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Geografická revue

  • ISSN

    2585-8947

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    17

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    SK - SLOVAKIA

  • Number of pages

    16

  • Pages from-to

    4-20

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database