All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Research on learning tasks in Geography textbooks: A review

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13440%2F21%3A43896244" target="_blank" >RIV/44555601:13440/21:43896244 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/00216224:14410/21:00121900

  • Result on the web

    <a href="https://uge-share.science.upjs.sk/webshared/GCass_web_files/articles/GC-2021-15-1/15_1_04_Trahorsch_Knecht_ucebni_ulohy%20(1).pdf" target="_blank" >https://uge-share.science.upjs.sk/webshared/GCass_web_files/articles/GC-2021-15-1/15_1_04_Trahorsch_Knecht_ucebni_ulohy%20(1).pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.33542/GC2021-1-04" target="_blank" >10.33542/GC2021-1-04</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Výzkum učebních úloh v učebnicích geografie: přehledová studie

  • Original language description

    Cílem systematické přehledové studie je popsat metodické přístupy k analýze učebních úloh v učebnicích geografie uplatňované v anglicky psané literatuře a syntetizovat související výzkumná zjištění. Po postupné selekci vyhledaných zdrojů bylo v konečné fázi analyzováno 13 studií. Z hlediska použitých metodik nejvíce převažují analýzy zaměřené na kategorizaci učebních úloh z hlediska jejich kognitivní náročnosti a z hlediska jejich potenciálu rozvíjet prostorové myšlení. Syntéza výsledků ukázala, že většina učebních úloh v učebnicích se vyznačuje nízkou kognitivní náročností, případně rozvíjí nejnižší kategorie prostorového myšlení.

  • Czech name

    Výzkum učebních úloh v učebnicích geografie: přehledová studie

  • Czech description

    Cílem systematické přehledové studie je popsat metodické přístupy k analýze učebních úloh v učebnicích geografie uplatňované v anglicky psané literatuře a syntetizovat související výzkumná zjištění. Po postupné selekci vyhledaných zdrojů bylo v konečné fázi analyzováno 13 studií. Z hlediska použitých metodik nejvíce převažují analýzy zaměřené na kategorizaci učebních úloh z hlediska jejich kognitivní náročnosti a z hlediska jejich potenciálu rozvíjet prostorové myšlení. Syntéza výsledků ukázala, že většina učebních úloh v učebnicích se vyznačuje nízkou kognitivní náročností, případně rozvíjí nejnižší kategorie prostorového myšlení.

Classification

  • Type

    J<sub>SC</sub> - Article in a specialist periodical, which is included in the SCOPUS database

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2021

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Geographia Cassoviensis

  • ISSN

    1337-6748

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    15

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    SK - SLOVAKIA

  • Number of pages

    14

  • Pages from-to

    56-70

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database

    2-s2.0-85110590363