Research on learning tasks in Geography textbooks: A review
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13440%2F21%3A43896244" target="_blank" >RIV/44555601:13440/21:43896244 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/00216224:14410/21:00121900
Result on the web
<a href="https://uge-share.science.upjs.sk/webshared/GCass_web_files/articles/GC-2021-15-1/15_1_04_Trahorsch_Knecht_ucebni_ulohy%20(1).pdf" target="_blank" >https://uge-share.science.upjs.sk/webshared/GCass_web_files/articles/GC-2021-15-1/15_1_04_Trahorsch_Knecht_ucebni_ulohy%20(1).pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.33542/GC2021-1-04" target="_blank" >10.33542/GC2021-1-04</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Výzkum učebních úloh v učebnicích geografie: přehledová studie
Original language description
Cílem systematické přehledové studie je popsat metodické přístupy k analýze učebních úloh v učebnicích geografie uplatňované v anglicky psané literatuře a syntetizovat související výzkumná zjištění. Po postupné selekci vyhledaných zdrojů bylo v konečné fázi analyzováno 13 studií. Z hlediska použitých metodik nejvíce převažují analýzy zaměřené na kategorizaci učebních úloh z hlediska jejich kognitivní náročnosti a z hlediska jejich potenciálu rozvíjet prostorové myšlení. Syntéza výsledků ukázala, že většina učebních úloh v učebnicích se vyznačuje nízkou kognitivní náročností, případně rozvíjí nejnižší kategorie prostorového myšlení.
Czech name
Výzkum učebních úloh v učebnicích geografie: přehledová studie
Czech description
Cílem systematické přehledové studie je popsat metodické přístupy k analýze učebních úloh v učebnicích geografie uplatňované v anglicky psané literatuře a syntetizovat související výzkumná zjištění. Po postupné selekci vyhledaných zdrojů bylo v konečné fázi analyzováno 13 studií. Z hlediska použitých metodik nejvíce převažují analýzy zaměřené na kategorizaci učebních úloh z hlediska jejich kognitivní náročnosti a z hlediska jejich potenciálu rozvíjet prostorové myšlení. Syntéza výsledků ukázala, že většina učebních úloh v učebnicích se vyznačuje nízkou kognitivní náročností, případně rozvíjí nejnižší kategorie prostorového myšlení.
Classification
Type
J<sub>SC</sub> - Article in a specialist periodical, which is included in the SCOPUS database
CEP classification
—
OECD FORD branch
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2021
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Geographia Cassoviensis
ISSN
1337-6748
e-ISSN
—
Volume of the periodical
15
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
SK - SLOVAKIA
Number of pages
14
Pages from-to
56-70
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
2-s2.0-85110590363