All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Tasks developing the skill of identification and control of variables

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13440%2F21%3A43896383" target="_blank" >RIV/44555601:13440/21:43896383 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://mfi.upol.cz/files/30/3004/mfi_3004_287_298.pdf" target="_blank" >https://mfi.upol.cz/files/30/3004/mfi_3004_287_298.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Úlohy rozvíjející dovednost identifikace a kontroly proměnných

  • Original language description

    V článku je diskutována jedna z dovedností vědeckého myšlení, kterou je identifikace a kontrola proměnných. U této dovednosti se v mnoha mezinárodních i českých výzkumech ukázalo, že činí problémy nejen žákům základních a středních škol, ale často i studentům škol vysokých. V příspěvku prezentujeme ukázky několika různě obtížných úloh zaměřených na rozvoj této dovednosti a na jedné úloze ilustrujeme i možnost využití metody Concept Cartoons pro procvičování této dovednosti na základních školách. Úlohy prezentované v článku mohou dobře posloužit jako průprava pro plánování a navrhování vhodných kontrolovaných experimentů i vyvozování správných závěrů ze zjištěných výsledků.

  • Czech name

    Úlohy rozvíjející dovednost identifikace a kontroly proměnných

  • Czech description

    V článku je diskutována jedna z dovedností vědeckého myšlení, kterou je identifikace a kontrola proměnných. U této dovednosti se v mnoha mezinárodních i českých výzkumech ukázalo, že činí problémy nejen žákům základních a středních škol, ale často i studentům škol vysokých. V příspěvku prezentujeme ukázky několika různě obtížných úloh zaměřených na rozvoj této dovednosti a na jedné úloze ilustrujeme i možnost využití metody Concept Cartoons pro procvičování této dovednosti na základních školách. Úlohy prezentované v článku mohou dobře posloužit jako průprava pro plánování a navrhování vhodných kontrolovaných experimentů i vyvozování správných závěrů ze zjištěných výsledků.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2021

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Matematika, fyzika, informatika

  • ISSN

    1210-1761

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    30

  • Issue of the periodical within the volume

    4

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    12

  • Pages from-to

    287-298

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database