Cognitive conflict as a learning strategy - the case of triangular inequality
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13440%2F22%3A43897560" target="_blank" >RIV/44555601:13440/22:43897560 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.jcmf.zcu.cz/konference/setkani2022/srni2022.pdf" target="_blank" >http://www.jcmf.zcu.cz/konference/setkani2022/srni2022.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Kognitivní konflikt jako výuková strategie - případ trojúhelníkové nerovnosti
Original language description
Jedním z pilířů výuky matematiky je konceptuální porozumění žáků. K tomu mohou učitelé využívat mimo řady jiných strategii kognitivního konfliktu. Předpokládají, že žák v důsledku konfrontace s kognitivním konfliktem, posune své porozumění určitému pojmu k ?lepší" znalosti. To ale nastat vůbec nemusí. Žák nemusí vůbec jádro kognitivního konfliktu odhalit, nebo ho nevyřeší žádoucím způsobem. Na konkrétním případu v kontextu trojúhelníkové nerovnosti ukážeme v příspěvku různé způsoby vypořádání se s kognitivním konfliktem různými žáky.
Czech name
Kognitivní konflikt jako výuková strategie - případ trojúhelníkové nerovnosti
Czech description
Jedním z pilířů výuky matematiky je konceptuální porozumění žáků. K tomu mohou učitelé využívat mimo řady jiných strategii kognitivního konfliktu. Předpokládají, že žák v důsledku konfrontace s kognitivním konfliktem, posune své porozumění určitému pojmu k ?lepší" znalosti. To ale nastat vůbec nemusí. Žák nemusí vůbec jádro kognitivního konfliktu odhalit, nebo ho nevyřeší žádoucím způsobem. Na konkrétním případu v kontextu trojúhelníkové nerovnosti ukážeme v příspěvku různé způsoby vypořádání se s kognitivním konfliktem různými žáky.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2022
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Setkání učitelů matemtiky všech typů a stupňů škol 2022
ISBN
978-80-86843-76-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
7
Pages from-to
125-131
Publisher name
Vydavatelský servis
Place of publication
Plzeň
Event location
Srní
Event date
Nov 3, 2022
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—