All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Scientific Literacy Testing of Students in the Czech Republic

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13440%2F23%3A43898065" target="_blank" >RIV/44555601:13440/23:43898065 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://kof.zcu.cz/ak/trendy/10/index.php?sbor" target="_blank" >https://kof.zcu.cz/ak/trendy/10/index.php?sbor</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Testování vědecké gramotnosti studentů v České republice

  • Original language description

    V příspěvku je představen Test vědecké gramotnosti (TOSLS - Test of Scientific Literacy Skills) poprvé publikovaný v roce 2012, který byl nově přeloen také do českého jazyka. Test obsahuje 28 otázek s výběrem odpovědi. Testové poloky vycházejí z reálných problémů a zaměřují se na devět oblastí vědeckého uvaování (např. vyhodnocení zdroje informací, čtení a interpretace grafického znázornění dat, identifikace platného vědeckého argumentu atd.). Test byl zadán vysokoškolským studentům a studentům 3. a 4. ročníků z několika gymnázií v České republice. V příspěvku jsou prezentovány výsledky obou testovaných skupin.

  • Czech name

    Testování vědecké gramotnosti studentů v České republice

  • Czech description

    V příspěvku je představen Test vědecké gramotnosti (TOSLS - Test of Scientific Literacy Skills) poprvé publikovaný v roce 2012, který byl nově přeloen také do českého jazyka. Test obsahuje 28 otázek s výběrem odpovědi. Testové poloky vycházejí z reálných problémů a zaměřují se na devět oblastí vědeckého uvaování (např. vyhodnocení zdroje informací, čtení a interpretace grafického znázornění dat, identifikace platného vědeckého argumentu atd.). Test byl zadán vysokoškolským studentům a studentům 3. a 4. ročníků z několika gymnázií v České republice. V příspěvku jsou prezentovány výsledky obou testovaných skupin.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2023

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 10. Jak se za 20 let změnila výuka fyziky?

  • ISBN

    978-80-261-1159-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    5

  • Pages from-to

    75-79

  • Publisher name

    Západočeská univerzita v Plzni

  • Place of publication

    Plzeň

  • Event location

    Srní

  • Event date

    Apr 28, 2023

  • Type of event by nationality

    CST - Celostátní akce

  • UT code for WoS article