All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Bridge between family and school

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13510%2F19%3A43895245" target="_blank" >RIV/44555601:13510/19:43895245 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://www.pravonadetstvi.cz/dokumenty/ostatni-dokumenty/" target="_blank" >http://www.pravonadetstvi.cz/dokumenty/ostatni-dokumenty/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Most mezi rodinou a školou: Prevence a včasná identifikace ohrožení dítěte ve škole

  • Original language description

    Kapitola se zabývá zavedením pozice školského sociálního pracovníka, která je inovací ve službách pro ohrožené dítě a jeho rodinu v ČR. Školský sociální pracovník tak může být &quot;mostem mezi rodinou a školou&quot;. Dítě tráví ve škole značnou část svého dne.Je proto naprosto přirozené, že se v jeho chování ve škole mohou odrážet různé situace či potíže, jimiž prochází. Potíže, které se mohou u konkrétního dítěte ve škole manifestovat mohou mít celou řadu příčin. Může se jednat o ekonomické potíže, komplikace s bydlením, probíhající rozchod rodičů, či dokonce domácí násilí nebo o zdravotní postižení některého z členů rodiny. Nestabilní situace v rodinách ovlivňuje i domácí přípravu dětí a někdy má dopad i na školní docházku. Text vysvětluje proces podpory dítěte v rámci školy, která musí být schopná reagovat na komplexní potřeby dítěte, stejně jako na různé zdroje jeho ohrožení.

  • Czech name

    Most mezi rodinou a školou: Prevence a včasná identifikace ohrožení dítěte ve škole

  • Czech description

    Kapitola se zabývá zavedením pozice školského sociálního pracovníka, která je inovací ve službách pro ohrožené dítě a jeho rodinu v ČR. Školský sociální pracovník tak může být &quot;mostem mezi rodinou a školou&quot;. Dítě tráví ve škole značnou část svého dne.Je proto naprosto přirozené, že se v jeho chování ve škole mohou odrážet různé situace či potíže, jimiž prochází. Potíže, které se mohou u konkrétního dítěte ve škole manifestovat mohou mít celou řadu příčin. Může se jednat o ekonomické potíže, komplikace s bydlením, probíhající rozchod rodičů, či dokonce domácí násilí nebo o zdravotní postižení některého z členů rodiny. Nestabilní situace v rodinách ovlivňuje i domácí přípravu dětí a někdy má dopad i na školní docházku. Text vysvětluje proces podpory dítěte v rámci školy, která musí být schopná reagovat na komplexní potřeby dítěte, stejně jako na různé zdroje jeho ohrožení.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50901 - Other social sciences

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Inovace v práci s ohroženými dětmi a rodinami

  • ISBN

    978-80-7421-199-7

  • Number of pages of the result

    32

  • Pages from-to

    168-199

  • Number of pages of the book

    352

  • Publisher name

    Ministerstvo práce a sociálních věcí

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS chapter