Bridge between family and school
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13510%2F19%3A43895245" target="_blank" >RIV/44555601:13510/19:43895245 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.pravonadetstvi.cz/dokumenty/ostatni-dokumenty/" target="_blank" >http://www.pravonadetstvi.cz/dokumenty/ostatni-dokumenty/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Most mezi rodinou a školou: Prevence a včasná identifikace ohrožení dítěte ve škole
Original language description
Kapitola se zabývá zavedením pozice školského sociálního pracovníka, která je inovací ve službách pro ohrožené dítě a jeho rodinu v ČR. Školský sociální pracovník tak může být "mostem mezi rodinou a školou". Dítě tráví ve škole značnou část svého dne.Je proto naprosto přirozené, že se v jeho chování ve škole mohou odrážet různé situace či potíže, jimiž prochází. Potíže, které se mohou u konkrétního dítěte ve škole manifestovat mohou mít celou řadu příčin. Může se jednat o ekonomické potíže, komplikace s bydlením, probíhající rozchod rodičů, či dokonce domácí násilí nebo o zdravotní postižení některého z členů rodiny. Nestabilní situace v rodinách ovlivňuje i domácí přípravu dětí a někdy má dopad i na školní docházku. Text vysvětluje proces podpory dítěte v rámci školy, která musí být schopná reagovat na komplexní potřeby dítěte, stejně jako na různé zdroje jeho ohrožení.
Czech name
Most mezi rodinou a školou: Prevence a včasná identifikace ohrožení dítěte ve škole
Czech description
Kapitola se zabývá zavedením pozice školského sociálního pracovníka, která je inovací ve službách pro ohrožené dítě a jeho rodinu v ČR. Školský sociální pracovník tak může být "mostem mezi rodinou a školou". Dítě tráví ve škole značnou část svého dne.Je proto naprosto přirozené, že se v jeho chování ve škole mohou odrážet různé situace či potíže, jimiž prochází. Potíže, které se mohou u konkrétního dítěte ve škole manifestovat mohou mít celou řadu příčin. Může se jednat o ekonomické potíže, komplikace s bydlením, probíhající rozchod rodičů, či dokonce domácí násilí nebo o zdravotní postižení některého z členů rodiny. Nestabilní situace v rodinách ovlivňuje i domácí přípravu dětí a někdy má dopad i na školní docházku. Text vysvětluje proces podpory dítěte v rámci školy, která musí být schopná reagovat na komplexní potřeby dítěte, stejně jako na různé zdroje jeho ohrožení.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50901 - Other social sciences
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Inovace v práci s ohroženými dětmi a rodinami
ISBN
978-80-7421-199-7
Number of pages of the result
32
Pages from-to
168-199
Number of pages of the book
352
Publisher name
Ministerstvo práce a sociálních věcí
Place of publication
Praha
UT code for WoS chapter
—