All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Contemporary Art and Sacral Architecture - Context, Identity and Global World

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13530%2F15%3A43887093" target="_blank" >RIV/44555601:13530/15:43887093 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Současné umění a sakrální architektura - kontext, identita a globalizovaný svět

  • Original language description

    Text se zaměřuje na kontext, do kterého se současného umění dostává tím, že je prezentováno. Zabývá se vnímání díla z pohledu globalizace, nomádského jazyka současného umění a diváka, který k umění přistupuje se svou vlastní zkušeností. K pochopení kontextu prezentace uměleckých děl používá Foucaultův termín heterotopie - jiná místa. Věnuje se prezentaci současného umění v sakrální architektuře (konkrétně Studánky Václava Ciglera - postní intervence u Nejsvětější Salvátora a intervence Johna Pawsona Perspectives na 55. Benátském). Na tento způsob prezentace nahlíží jako na příklad, jak z pohledu jeho liturgické tak galerijní funkce, tedy z pohledu běžného světa i heterotopie. Text popisuje problematiku na ose: současné tendence umění, galerijní instituce a jejich kontext, prezentace umění v sakrální architektuře a tímto pojetím se snaží nalézat či zpochybňovat odlišnosti v prezentaci umění v konkrétní architektuře při změně její funkce.

  • Czech name

    Současné umění a sakrální architektura - kontext, identita a globalizovaný svět

  • Czech description

    Text se zaměřuje na kontext, do kterého se současného umění dostává tím, že je prezentováno. Zabývá se vnímání díla z pohledu globalizace, nomádského jazyka současného umění a diváka, který k umění přistupuje se svou vlastní zkušeností. K pochopení kontextu prezentace uměleckých děl používá Foucaultův termín heterotopie - jiná místa. Věnuje se prezentaci současného umění v sakrální architektuře (konkrétně Studánky Václava Ciglera - postní intervence u Nejsvětější Salvátora a intervence Johna Pawsona Perspectives na 55. Benátském). Na tento způsob prezentace nahlíží jako na příklad, jak z pohledu jeho liturgické tak galerijní funkce, tedy z pohledu běžného světa i heterotopie. Text popisuje problematiku na ose: současné tendence umění, galerijní instituce a jejich kontext, prezentace umění v sakrální architektuře a tímto pojetím se snaží nalézat či zpochybňovat odlišnosti v prezentaci umění v konkrétní architektuře při změně její funkce.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AL - Art, architecture, cultural heritage

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2015

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Zprávy Vlastivědného muzea v Olomouci

  • ISSN

    1212-1134

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    2015

  • Issue of the periodical within the volume

    310

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    5

  • Pages from-to

    55-59

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database