All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Art, teaching, kontent

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13530%2F18%3A43895930" target="_blank" >RIV/44555601:13530/18:43895930 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://konferencia.kreativnevzdelavanie.sk/archiv/" target="_blank" >https://konferencia.kreativnevzdelavanie.sk/archiv/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Umění, výuka, obsah.

  • Original language description

    Text srovnává dva příklady děl z různých symbolických systémů, z hudebního a výtvarného tak, aby mohl otevřít problematiku vztahu teorií a výuky expresivních oboru. Ověřuje účinnost termínů Nelsona Goodmana denotace, exemplifikace, exprese, které chápe jako objektivační kritéria tvorby významu. Vyvažuje je ve shodě s teorií artefiletiky termíny subjektivačními. Zdůvodňuje jejich performativitu a uvažuje dvě poznávací perspektivy, 1. a 3. osoby (Searle). Za podstatné cíle považuje tvorbu a interpretaci díla chápat tak, že zásadně překračují původní kauzalitu bezprostřední biologické odezvy na dílo, či na inspiraci, protože předpokládá vědomé vyjádření obsahového invariantu díla a dává možnost k hledání alternativ. To považuje za důležitou charakteristiku výuky expresivních, tedy k tvorbě směřovaných předmětů.

  • Czech name

    Umění, výuka, obsah.

  • Czech description

    Text srovnává dva příklady děl z různých symbolických systémů, z hudebního a výtvarného tak, aby mohl otevřít problematiku vztahu teorií a výuky expresivních oboru. Ověřuje účinnost termínů Nelsona Goodmana denotace, exemplifikace, exprese, které chápe jako objektivační kritéria tvorby významu. Vyvažuje je ve shodě s teorií artefiletiky termíny subjektivačními. Zdůvodňuje jejich performativitu a uvažuje dvě poznávací perspektivy, 1. a 3. osoby (Searle). Za podstatné cíle považuje tvorbu a interpretaci díla chápat tak, že zásadně překračují původní kauzalitu bezprostřední biologické odezvy na dílo, či na inspiraci, protože předpokládá vědomé vyjádření obsahového invariantu díla a dává možnost k hledání alternativ. To považuje za důležitou charakteristiku výuky expresivních, tedy k tvorbě směřovaných předmětů.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60500 - Other Humanities and the Arts

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2018

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Kreatívne vzdelávanie

  • ISBN

    978-80-557-1519-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    15

  • Pages from-to

    69-84

  • Publisher name

    KVK PdF UMB : Banská Bystrica

  • Place of publication

    Banská Bystrica

  • Event location

    on-line

  • Event date

    Jun 12, 2018

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article