Art, teaching, kontent
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13530%2F18%3A43895930" target="_blank" >RIV/44555601:13530/18:43895930 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://konferencia.kreativnevzdelavanie.sk/archiv/" target="_blank" >https://konferencia.kreativnevzdelavanie.sk/archiv/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Umění, výuka, obsah.
Original language description
Text srovnává dva příklady děl z různých symbolických systémů, z hudebního a výtvarného tak, aby mohl otevřít problematiku vztahu teorií a výuky expresivních oboru. Ověřuje účinnost termínů Nelsona Goodmana denotace, exemplifikace, exprese, které chápe jako objektivační kritéria tvorby významu. Vyvažuje je ve shodě s teorií artefiletiky termíny subjektivačními. Zdůvodňuje jejich performativitu a uvažuje dvě poznávací perspektivy, 1. a 3. osoby (Searle). Za podstatné cíle považuje tvorbu a interpretaci díla chápat tak, že zásadně překračují původní kauzalitu bezprostřední biologické odezvy na dílo, či na inspiraci, protože předpokládá vědomé vyjádření obsahového invariantu díla a dává možnost k hledání alternativ. To považuje za důležitou charakteristiku výuky expresivních, tedy k tvorbě směřovaných předmětů.
Czech name
Umění, výuka, obsah.
Czech description
Text srovnává dva příklady děl z různých symbolických systémů, z hudebního a výtvarného tak, aby mohl otevřít problematiku vztahu teorií a výuky expresivních oboru. Ověřuje účinnost termínů Nelsona Goodmana denotace, exemplifikace, exprese, které chápe jako objektivační kritéria tvorby významu. Vyvažuje je ve shodě s teorií artefiletiky termíny subjektivačními. Zdůvodňuje jejich performativitu a uvažuje dvě poznávací perspektivy, 1. a 3. osoby (Searle). Za podstatné cíle považuje tvorbu a interpretaci díla chápat tak, že zásadně překračují původní kauzalitu bezprostřední biologické odezvy na dílo, či na inspiraci, protože předpokládá vědomé vyjádření obsahového invariantu díla a dává možnost k hledání alternativ. To považuje za důležitou charakteristiku výuky expresivních, tedy k tvorbě směřovaných předmětů.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
60500 - Other Humanities and the Arts
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Kreatívne vzdelávanie
ISBN
978-80-557-1519-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
15
Pages from-to
69-84
Publisher name
KVK PdF UMB : Banská Bystrica
Place of publication
Banská Bystrica
Event location
on-line
Event date
Jun 12, 2018
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—