All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Important tasks of art education

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13530%2F22%3A43897392" target="_blank" >RIV/44555601:13530/22:43897392 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://old.fpe.zcu.cz/kvk/Publikace/" target="_blank" >https://old.fpe.zcu.cz/kvk/Publikace/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Podstatné úkoly výtvarné výchovy.

  • Original language description

    Text článku vybírá několik hlavních, podle mínění autora podstatných témat z koncepce tří postupně vydaných publikací, které rozvíjí vztah praktických výtvarných úkolů a strategií ve vztahu k současnému umění a k teoretickému zázemí oboru. Témata teoreticky kotví v Goodmanovských termínech denotace, exemplifikace a exprese, vyvažuje je artefiletickými komponentami zážitku. Vysvětluje účinný pohyb na ose já ? oni, jak pro roli tvůrce, který chce, aby jeho dílo bylo hermeneuticky přístupné, tak pro roli konceptora tvůrčího procesu (učitele, galerijního edukátora). Seznamuje s modelem Fauconnierovy a Turnerovy teorie konceptové integrace a upírá pozornost ke způsobu medializace díla. Zařazuje úvahy o symetričnosti a nesymetričnosti referencí, aby přiblížil transfery mezi jednotlivými symbolickými systémy a médii. Text ve stručnosti seznamuje s obsahy publikací Kotext, Exprese, vztahy a procesy, Metafora a médium a v poslední části vybraná témata teoreticky zakotvuje a zdůvodňuje jejich edukativní účinnost a význam pro expresivní disciplínu.

  • Czech name

    Podstatné úkoly výtvarné výchovy.

  • Czech description

    Text článku vybírá několik hlavních, podle mínění autora podstatných témat z koncepce tří postupně vydaných publikací, které rozvíjí vztah praktických výtvarných úkolů a strategií ve vztahu k současnému umění a k teoretickému zázemí oboru. Témata teoreticky kotví v Goodmanovských termínech denotace, exemplifikace a exprese, vyvažuje je artefiletickými komponentami zážitku. Vysvětluje účinný pohyb na ose já ? oni, jak pro roli tvůrce, který chce, aby jeho dílo bylo hermeneuticky přístupné, tak pro roli konceptora tvůrčího procesu (učitele, galerijního edukátora). Seznamuje s modelem Fauconnierovy a Turnerovy teorie konceptové integrace a upírá pozornost ke způsobu medializace díla. Zařazuje úvahy o symetričnosti a nesymetričnosti referencí, aby přiblížil transfery mezi jednotlivými symbolickými systémy a médii. Text ve stručnosti seznamuje s obsahy publikací Kotext, Exprese, vztahy a procesy, Metafora a médium a v poslední části vybraná témata teoreticky zakotvuje a zdůvodňuje jejich edukativní účinnost a význam pro expresivní disciplínu.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2022

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Pozice české výtvarné výchovy v mezinárodním kontextu.

  • ISBN

    978-80-261-1099-6

  • Number of pages of the result

    15

  • Pages from-to

    42-57

  • Number of pages of the book

    296

  • Publisher name

    Západočeská univerzita v Plzni

  • Place of publication

    Plzeň

  • UT code for WoS chapter