Important tasks of art education
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13530%2F22%3A43897392" target="_blank" >RIV/44555601:13530/22:43897392 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://old.fpe.zcu.cz/kvk/Publikace/" target="_blank" >https://old.fpe.zcu.cz/kvk/Publikace/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Podstatné úkoly výtvarné výchovy.
Original language description
Text článku vybírá několik hlavních, podle mínění autora podstatných témat z koncepce tří postupně vydaných publikací, které rozvíjí vztah praktických výtvarných úkolů a strategií ve vztahu k současnému umění a k teoretickému zázemí oboru. Témata teoreticky kotví v Goodmanovských termínech denotace, exemplifikace a exprese, vyvažuje je artefiletickými komponentami zážitku. Vysvětluje účinný pohyb na ose já ? oni, jak pro roli tvůrce, který chce, aby jeho dílo bylo hermeneuticky přístupné, tak pro roli konceptora tvůrčího procesu (učitele, galerijního edukátora). Seznamuje s modelem Fauconnierovy a Turnerovy teorie konceptové integrace a upírá pozornost ke způsobu medializace díla. Zařazuje úvahy o symetričnosti a nesymetričnosti referencí, aby přiblížil transfery mezi jednotlivými symbolickými systémy a médii. Text ve stručnosti seznamuje s obsahy publikací Kotext, Exprese, vztahy a procesy, Metafora a médium a v poslední části vybraná témata teoreticky zakotvuje a zdůvodňuje jejich edukativní účinnost a význam pro expresivní disciplínu.
Czech name
Podstatné úkoly výtvarné výchovy.
Czech description
Text článku vybírá několik hlavních, podle mínění autora podstatných témat z koncepce tří postupně vydaných publikací, které rozvíjí vztah praktických výtvarných úkolů a strategií ve vztahu k současnému umění a k teoretickému zázemí oboru. Témata teoreticky kotví v Goodmanovských termínech denotace, exemplifikace a exprese, vyvažuje je artefiletickými komponentami zážitku. Vysvětluje účinný pohyb na ose já ? oni, jak pro roli tvůrce, který chce, aby jeho dílo bylo hermeneuticky přístupné, tak pro roli konceptora tvůrčího procesu (učitele, galerijního edukátora). Seznamuje s modelem Fauconnierovy a Turnerovy teorie konceptové integrace a upírá pozornost ke způsobu medializace díla. Zařazuje úvahy o symetričnosti a nesymetričnosti referencí, aby přiblížil transfery mezi jednotlivými symbolickými systémy a médii. Text ve stručnosti seznamuje s obsahy publikací Kotext, Exprese, vztahy a procesy, Metafora a médium a v poslední části vybraná témata teoreticky zakotvuje a zdůvodňuje jejich edukativní účinnost a význam pro expresivní disciplínu.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2022
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Pozice české výtvarné výchovy v mezinárodním kontextu.
ISBN
978-80-261-1099-6
Number of pages of the result
15
Pages from-to
42-57
Number of pages of the book
296
Publisher name
Západočeská univerzita v Plzni
Place of publication
Plzeň
UT code for WoS chapter
—