The methodology describes the procedure for adjusting the crossroads
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F13%3A%230001114" target="_blank" >RIV/44994575:_____/13:#0001114 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Metodika popisující postup pro úpravu křižovatek
Original language description
Cílem této metodiky je stanovit postup pro výpočet efektivity přestavby rozlehlých úrovňových neřízených křižovatek. Výpočet efektivity je založen na očekávaném snížení ztrát z dopravní nehodovosti vlivem vybudování úpravy. Pro zajištění funkčnosti křižovatky je do celé metodiky zahrnut i výpočet kapacity, který se provádí pro stávající stav v návrhovém období a také pro navrhovaný stav v návrhovém období. Výpočet ztrát z dopravní nehodovosti se provádí na základě analýzy nehodových dat či na základě odhadu očekávaného počtu nehod pro daný typ uspořádání. Součástí metodiky je i příloha obsahující jednotlivé typy úprav ve vztahu k typům dopravních nehod. Metodika umožňuje stanovit, zda daný typ úpravy je schopen dostatečného společenského přínosu či nikoli (snížení ztrát z nehodovosti je kompenzováno finančními náklady na zřízení a údržbu opatření). Umožňuje rovněž porovnávání jednotlivých variant úprav. Tato metodika přináší nový přístup k řešení potenciálně nebezpečných křižovatek na
Czech name
Metodika popisující postup pro úpravu křižovatek
Czech description
Cílem této metodiky je stanovit postup pro výpočet efektivity přestavby rozlehlých úrovňových neřízených křižovatek. Výpočet efektivity je založen na očekávaném snížení ztrát z dopravní nehodovosti vlivem vybudování úpravy. Pro zajištění funkčnosti křižovatky je do celé metodiky zahrnut i výpočet kapacity, který se provádí pro stávající stav v návrhovém období a také pro navrhovaný stav v návrhovém období. Výpočet ztrát z dopravní nehodovosti se provádí na základě analýzy nehodových dat či na základě odhadu očekávaného počtu nehod pro daný typ uspořádání. Součástí metodiky je i příloha obsahující jednotlivé typy úprav ve vztahu k typům dopravních nehod. Metodika umožňuje stanovit, zda daný typ úpravy je schopen dostatečného společenského přínosu či nikoli (snížení ztrát z nehodovosti je kompenzováno finančními náklady na zřízení a údržbu opatření). Umožňuje rovněž porovnávání jednotlivých variant úprav. Tato metodika přináší nový přístup k řešení potenciálně nebezpečných křižovatek na
Classification
Type
N<sub>metC</sub> - Methodology certified by the authorised body
CEP classification
JM - Structural engineering
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
Result was created during the realization of more than one project. More information in the Projects tab.
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
Metodika efektivity úprav
Regulation ID
č. j. 109/2013-520-TPV/1
Technical parameters
Metodika je volně dostupná na webu cdv. Elektronická verze metodiky je zpoplatněná a dostupná od března 2014.
Economical parameters
Očekává se zvýšení firemního zisku při prováděných analýzách efektivity přestavby křižovatek. Hlavní přínos však spočívá v možnosti posouzení návratnosti vynaložených financí na přestavbu křižovatky.
Certification body designation
Ministerstvo dopravy ČR v Praze, Odbor strategie, nábř. L. Svobody 1222/12 110 15 Praha 1
Date of certification
—
Method of use
C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů