Was year 2012 truly successful in reducing accident rates by road categories?
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F13%3A%230001124" target="_blank" >RIV/44994575:_____/13:#0001124 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Byl rok 2012 skutečně úspěšný ve snižování nehodovosti podle druhů komunikací?
Original language description
Rok 2012 byl prvním rokem realizace Národní strategie bezpečnosti silničního provozu na období 2011 - 2020. Jejím cílem je dosáhnout v roce 2020 v porovnání s rokem 2009 snížení počtu usmrcených na úroveň průměru zemí EU (tj. cca o 60 %)a počtu těžce zraněných o 40 %. Stanovené cíle byly v roce 2012 splněny jen částečně. Nebylo dosaženo předpokládaného snížení počtu smrtelných následků nehod. U počtu těžce zraněných osob je naopak výsledek příznivý, je třeba však vzít v úvahu atypický pokles, ke kterémudošlo v roce 2010. Z hlediska druhu komunikací byl nejlepší výsledek na silnicích II. a III. tříd, kde bylo dosaženo předpokládaného snížení počtu usmrcených a dokonce i vyššího poklesu počtu těžce zraněných. Naopak se projevil vývoj na místních komunikacích. Z hlediska mezinárodního srovnání patří ČR v zemích EU do poslední čtvrtiny s nejnižší úrovní bezpečnosti silničního provozu a její postavení se stále zhoršuje. V roce 2012 se již propadla na 19. až 20. pozici.
Czech name
Byl rok 2012 skutečně úspěšný ve snižování nehodovosti podle druhů komunikací?
Czech description
Rok 2012 byl prvním rokem realizace Národní strategie bezpečnosti silničního provozu na období 2011 - 2020. Jejím cílem je dosáhnout v roce 2020 v porovnání s rokem 2009 snížení počtu usmrcených na úroveň průměru zemí EU (tj. cca o 60 %)a počtu těžce zraněných o 40 %. Stanovené cíle byly v roce 2012 splněny jen částečně. Nebylo dosaženo předpokládaného snížení počtu smrtelných následků nehod. U počtu těžce zraněných osob je naopak výsledek příznivý, je třeba však vzít v úvahu atypický pokles, ke kterémudošlo v roce 2010. Z hlediska druhu komunikací byl nejlepší výsledek na silnicích II. a III. tříd, kde bylo dosaženo předpokládaného snížení počtu usmrcených a dokonce i vyššího poklesu počtu těžce zraněných. Naopak se projevil vývoj na místních komunikacích. Z hlediska mezinárodního srovnání patří ČR v zemích EU do poslední čtvrtiny s nejnižší úrovní bezpečnosti silničního provozu a její postavení se stále zhoršuje. V roce 2012 se již propadla na 19. až 20. pozici.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
JO - Land transport systems and equipment
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/ED2.1.00%2F03.0064" target="_blank" >ED2.1.00/03.0064: Transport R&D Centre</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Silniční konference 2013
ISBN
978-80-905577-0-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
3
Pages from-to
41-43
Publisher name
Agentura VIACO
Place of publication
Praha
Event location
Hradec Králové
Event date
Jan 1, 2013
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—