All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Was year 2012 truly successful in reducing accident rates by road categories?

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F13%3A%230001124" target="_blank" >RIV/44994575:_____/13:#0001124 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Byl rok 2012 skutečně úspěšný ve snižování nehodovosti podle druhů komunikací?

  • Original language description

    Rok 2012 byl prvním rokem realizace Národní strategie bezpečnosti silničního provozu na období 2011 - 2020. Jejím cílem je dosáhnout v roce 2020 v porovnání s rokem 2009 snížení počtu usmrcených na úroveň průměru zemí EU (tj. cca o 60 %)a počtu těžce zraněných o 40 %. Stanovené cíle byly v roce 2012 splněny jen částečně. Nebylo dosaženo předpokládaného snížení počtu smrtelných následků nehod. U počtu těžce zraněných osob je naopak výsledek příznivý, je třeba však vzít v úvahu atypický pokles, ke kterémudošlo v roce 2010. Z hlediska druhu komunikací byl nejlepší výsledek na silnicích II. a III. tříd, kde bylo dosaženo předpokládaného snížení počtu usmrcených a dokonce i vyššího poklesu počtu těžce zraněných. Naopak se projevil vývoj na místních komunikacích. Z hlediska mezinárodního srovnání patří ČR v zemích EU do poslední čtvrtiny s nejnižší úrovní bezpečnosti silničního provozu a její postavení se stále zhoršuje. V roce 2012 se již propadla na 19. až 20. pozici.

  • Czech name

    Byl rok 2012 skutečně úspěšný ve snižování nehodovosti podle druhů komunikací?

  • Czech description

    Rok 2012 byl prvním rokem realizace Národní strategie bezpečnosti silničního provozu na období 2011 - 2020. Jejím cílem je dosáhnout v roce 2020 v porovnání s rokem 2009 snížení počtu usmrcených na úroveň průměru zemí EU (tj. cca o 60 %)a počtu těžce zraněných o 40 %. Stanovené cíle byly v roce 2012 splněny jen částečně. Nebylo dosaženo předpokládaného snížení počtu smrtelných následků nehod. U počtu těžce zraněných osob je naopak výsledek příznivý, je třeba však vzít v úvahu atypický pokles, ke kterémudošlo v roce 2010. Z hlediska druhu komunikací byl nejlepší výsledek na silnicích II. a III. tříd, kde bylo dosaženo předpokládaného snížení počtu usmrcených a dokonce i vyššího poklesu počtu těžce zraněných. Naopak se projevil vývoj na místních komunikacích. Z hlediska mezinárodního srovnání patří ČR v zemích EU do poslední čtvrtiny s nejnižší úrovní bezpečnosti silničního provozu a její postavení se stále zhoršuje. V roce 2012 se již propadla na 19. až 20. pozici.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    JO - Land transport systems and equipment

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/ED2.1.00%2F03.0064" target="_blank" >ED2.1.00/03.0064: Transport R&D Centre</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2013

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Silniční konference 2013

  • ISBN

    978-80-905577-0-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    3

  • Pages from-to

    41-43

  • Publisher name

    Agentura VIACO

  • Place of publication

    Praha

  • Event location

    Hradec Králové

  • Event date

    Jan 1, 2013

  • Type of event by nationality

    CST - Celostátní akce

  • UT code for WoS article