Co-financing of road safety activities in urban areas
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F22%3AN0000049" target="_blank" >RIV/44994575:_____/22:N0000049 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.silnicnispolecnost.cz/index.php/cs/casopisy/aktualni-rocnik" target="_blank" >http://www.silnicnispolecnost.cz/index.php/cs/casopisy/aktualni-rocnik</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Spolufinancování aktivit bezpečnosti silničního provozu na území měst: Jaká opatření obce potřebují a mají šanci získat finance?
Original language description
V intravilánu měst a obcí je každoročně registrováno více než 10 000 nehod se zraněním a 50 000 nehod bez zranění. Přibližně polovina z počtu nehod se zraněním a polovina z počtu usmrcených, těžce i lehce zraněných osob připadá na místní komunikace. V roce 2020 (který však byl poznamenán epidemií COVID-19) se na místních komunikacích odehrálo 5 934 nehod se zraněním, při nichž přišlo o život 69 osob, dalších 492 osob bylo těžce zraněno a 6 234 osob lehce zraněno. Kromě toho došlo v intravilánu měst a obcí na místních komunikacích k 36 698 nehodám bez zranění. Následkem dopravní nehodovosti vznikají socioekonomické ztráty, které jen za rok 2020 činily jen v případě diskutovaných nehod téměř 40 mld. Kč. Odpovědnou reakcí na tuto tragickou skutečnost musí být posílení spolufinancování příslušných dopravněbezpečnostních opatření na území intravilánu měst a obcí ze strany státu, a to vhodným zaměřením dotačních programů a integrací hodnotícího kritéria bezpečnosti do posuzování projektů předložených městy a obcemi na modernizaci místních komunikací.
Czech name
Spolufinancování aktivit bezpečnosti silničního provozu na území měst: Jaká opatření obce potřebují a mají šanci získat finance?
Czech description
V intravilánu měst a obcí je každoročně registrováno více než 10 000 nehod se zraněním a 50 000 nehod bez zranění. Přibližně polovina z počtu nehod se zraněním a polovina z počtu usmrcených, těžce i lehce zraněných osob připadá na místní komunikace. V roce 2020 (který však byl poznamenán epidemií COVID-19) se na místních komunikacích odehrálo 5 934 nehod se zraněním, při nichž přišlo o život 69 osob, dalších 492 osob bylo těžce zraněno a 6 234 osob lehce zraněno. Kromě toho došlo v intravilánu měst a obcí na místních komunikacích k 36 698 nehodám bez zranění. Následkem dopravní nehodovosti vznikají socioekonomické ztráty, které jen za rok 2020 činily jen v případě diskutovaných nehod téměř 40 mld. Kč. Odpovědnou reakcí na tuto tragickou skutečnost musí být posílení spolufinancování příslušných dopravněbezpečnostních opatření na území intravilánu měst a obcí ze strany státu, a to vhodným zaměřením dotačních programů a integrací hodnotícího kritéria bezpečnosti do posuzování projektů předložených městy a obcemi na modernizaci místních komunikací.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
20104 - Transport engineering
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2022
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Silniční obzor
ISSN
0322-7154
e-ISSN
—
Volume of the periodical
83
Issue of the periodical within the volume
4
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
7
Pages from-to
7-13
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—