New possibilities for testing of secondary protection for concrete pavement and tiles
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F18%3AN0000086" target="_blank" >RIV/44994575:_____/18:N0000086 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Nové možnosti pro testování prostředků sekundární ochrany cementobetonových krytů vozovek a ploch se zámkovou dlažbou
Original language description
Prostředky sekundární ochrany cementobetonových krytů vozovek, ale i jakýchkoli jiných betonových konstrukcí, mohou zpomalit stárnutí vozovek (konstrukcí) nebo zpomalit materiálovou destrukci struktury betonů. Chrání povrchy před vlivy okolního prostředí. Sekundární ochrana se aplikuje na již vyrobený beton, a to jak na staticky zatížené, tak i na nezatížené konstrukce. Pokud mají být účinné, je nutné předem vědět, jaký přínos je od nich očekáván. Důležitými kritérii při výběru prostředků ze současné široké nabídky jsou v tomto ohledu vlastnosti betonu, výskyt vad a poruch, výsledky diagnostiky konstrukcí i betonu a výstižnost normového nebo smluvního zkušebnictví. Příspěvek poukazuje na nedostatečně široký výběr zkoušek. Současné portfolio normového zkušebnictví nepostihuje celou šíři současných vad a poruch cementobetonových krytů vozovek. Je představena nová zkouška nazvaná „rychlost vsakování vody do betonu“ a je laboratorními výsledky dokumentována až překvapivě velká vzájemná nezávislost výsledků mezi jednotlivými parametry normového i nenormového zmrazování v roztoku soli a rychlosti vsakování vody
Czech name
Nové možnosti pro testování prostředků sekundární ochrany cementobetonových krytů vozovek a ploch se zámkovou dlažbou
Czech description
Prostředky sekundární ochrany cementobetonových krytů vozovek, ale i jakýchkoli jiných betonových konstrukcí, mohou zpomalit stárnutí vozovek (konstrukcí) nebo zpomalit materiálovou destrukci struktury betonů. Chrání povrchy před vlivy okolního prostředí. Sekundární ochrana se aplikuje na již vyrobený beton, a to jak na staticky zatížené, tak i na nezatížené konstrukce. Pokud mají být účinné, je nutné předem vědět, jaký přínos je od nich očekáván. Důležitými kritérii při výběru prostředků ze současné široké nabídky jsou v tomto ohledu vlastnosti betonu, výskyt vad a poruch, výsledky diagnostiky konstrukcí i betonu a výstižnost normového nebo smluvního zkušebnictví. Příspěvek poukazuje na nedostatečně široký výběr zkoušek. Současné portfolio normového zkušebnictví nepostihuje celou šíři současných vad a poruch cementobetonových krytů vozovek. Je představena nová zkouška nazvaná „rychlost vsakování vody do betonu“ a je laboratorními výsledky dokumentována až překvapivě velká vzájemná nezávislost výsledků mezi jednotlivými parametry normového i nenormového zmrazování v roztoku soli a rychlosti vsakování vody
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
20101 - Civil engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TH02020789" target="_blank" >TH02020789: Materials for Optimization of Water Absorption of Concrete to Improve its Life Span</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Silniční obzor
ISSN
0322-7154
e-ISSN
—
Volume of the periodical
roč. 79
Issue of the periodical within the volume
č. 9
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
4
Pages from-to
261-264
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—