All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Can we reduce the degradation process of concrete pavement?

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F19%3AN0000063" target="_blank" >RIV/44994575:_____/19:N0000063 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Lze zpomalit materiálové vady cementobetonových krytu vozovek?

  • Original language description

    Cementobetonové kryty vozovek, jak monolitické (letiště, dálnice), tak prefabrikovaný beton (zámková dlažba) vykazují v posledních letech postupnou, dnes už nepřehlédnutelnou změnu zastoupení počtu i míry závažnosti vad a poruch. Znepokojivé je zejména radikální navýšení autodestruktivního rozpadu materiálové struktury betonu, které je nejčastěji popisováno jako rozpínavé reakce. Důsledkem může být extrémně snížená a krátká životnost betonů, a to jak na pojížděných, tak i na nepojížděných plochách. Předpokládá se, že při nezměněné skladbě konstrukčních vrstev je hlavní příčina dána společným působením vlivů prostředí (klima, chemické znečištění), odvodnění vozovek a chováním současných cementů. Z uvedených zdrojů na již existujících vozovkách lze účinně tlumit zpravidla jen vlivy klima. Příspěvek uvádí souhrn výsledků získaný ze současného portfolia výrobků sekundární ochrany betonů. Zkoušení se provádělo z hlediska odolnosti proti vnikání vody a trvanlivosti proti společnému účinku mrazu a solí. Výsledky prokázaly závislost a odlišné závislosti podle materiálové báze přípravků sekundární ochrany. Zcela odlišně se chovají výrobky na bázi olejů, silikátových emulzí a roztoků a bází, které do těchto kategorií nespadají.

  • Czech name

    Lze zpomalit materiálové vady cementobetonových krytu vozovek?

  • Czech description

    Cementobetonové kryty vozovek, jak monolitické (letiště, dálnice), tak prefabrikovaný beton (zámková dlažba) vykazují v posledních letech postupnou, dnes už nepřehlédnutelnou změnu zastoupení počtu i míry závažnosti vad a poruch. Znepokojivé je zejména radikální navýšení autodestruktivního rozpadu materiálové struktury betonu, které je nejčastěji popisováno jako rozpínavé reakce. Důsledkem může být extrémně snížená a krátká životnost betonů, a to jak na pojížděných, tak i na nepojížděných plochách. Předpokládá se, že při nezměněné skladbě konstrukčních vrstev je hlavní příčina dána společným působením vlivů prostředí (klima, chemické znečištění), odvodnění vozovek a chováním současných cementů. Z uvedených zdrojů na již existujících vozovkách lze účinně tlumit zpravidla jen vlivy klima. Příspěvek uvádí souhrn výsledků získaný ze současného portfolia výrobků sekundární ochrany betonů. Zkoušení se provádělo z hlediska odolnosti proti vnikání vody a trvanlivosti proti společnému účinku mrazu a solí. Výsledky prokázaly závislost a odlišné závislosti podle materiálové báze přípravků sekundární ochrany. Zcela odlišně se chovají výrobky na bázi olejů, silikátových emulzí a roztoků a bází, které do těchto kategorií nespadají.

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20101 - Civil engineering

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/TH02020789" target="_blank" >TH02020789: Materials for Optimization of Water Absorption of Concrete to Improve its Life Span</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů