Compare the capacity of a conventional diamond interchange with diverging diamond interchange
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F19%3AN0000017" target="_blank" >RIV/44994575:_____/19:N0000017 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.silnicnispolecnost.cz" target="_blank" >http://www.silnicnispolecnost.cz</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Kapacitní porovnání kosodélné křižovatky a nekonvenční kosodélné křižovatky s dvojitým křížením
Original language description
Článek prezentuje příklad praktického využití mikrosimulace při představení v ČR doposud nevyužívaného typu nekonvenční mimoúrovňové křižovatky. Hlavním cílem je kapacitní porovnání klasické kosodélné mimoúrovňové křižovatky s kosodélnou křižovatkou s dvojitým křížením pomocí mikrosimulačního nástroje. Byly namodelovány konvenční i nekonvenční kosodélné křižovatky a pomocí mikrosimulace byly provedeny kapacitní posudky obou křižovatek na třech různých předdefinovaných scénářích směrování dopravy v křižovatce a s rostoucím dopravním zatížením. U všech třech scénářů směrování dopravy byla zjištěna vyšší kapacita právě u nekonvenční křižovatky, konkrétně o přibližně 60 %, 30 % a 70 % podle jednotlivých scénářů. Nekonvenční kosodélná křižovatka vykazuje největší nárůsty kapacity v případě silného zatížení odbočujících vozidel na rampách, zejména u levých odbočení, nicméně výrazný nárůst kapacity byl prokázán u všech třech modelovaných scénářů.
Czech name
Kapacitní porovnání kosodélné křižovatky a nekonvenční kosodélné křižovatky s dvojitým křížením
Czech description
Článek prezentuje příklad praktického využití mikrosimulace při představení v ČR doposud nevyužívaného typu nekonvenční mimoúrovňové křižovatky. Hlavním cílem je kapacitní porovnání klasické kosodélné mimoúrovňové křižovatky s kosodélnou křižovatkou s dvojitým křížením pomocí mikrosimulačního nástroje. Byly namodelovány konvenční i nekonvenční kosodélné křižovatky a pomocí mikrosimulace byly provedeny kapacitní posudky obou křižovatek na třech různých předdefinovaných scénářích směrování dopravy v křižovatce a s rostoucím dopravním zatížením. U všech třech scénářů směrování dopravy byla zjištěna vyšší kapacita právě u nekonvenční křižovatky, konkrétně o přibližně 60 %, 30 % a 70 % podle jednotlivých scénářů. Nekonvenční kosodélná křižovatka vykazuje největší nárůsty kapacity v případě silného zatížení odbočujících vozidel na rampách, zejména u levých odbočení, nicméně výrazný nárůst kapacity byl prokázán u všech třech modelovaných scénářů.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
20104 - Transport engineering
Result continuities
Project
Result was created during the realization of more than one project. More information in the Projects tab.
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Silniční obzor
ISSN
0322-7154
e-ISSN
—
Volume of the periodical
2019
Issue of the periodical within the volume
5
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
6
Pages from-to
134-139
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—