All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Compare the capacity of a conventional diamond interchange with diverging diamond interchange

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F19%3AN0000017" target="_blank" >RIV/44994575:_____/19:N0000017 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://www.silnicnispolecnost.cz" target="_blank" >http://www.silnicnispolecnost.cz</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Kapacitní porovnání kosodélné křižovatky a nekonvenční kosodélné křižovatky s dvojitým křížením

  • Original language description

    Článek prezentuje příklad praktického využití mikrosimulace při představení v ČR doposud nevyužívaného typu nekonvenční mimoúrovňové křižovatky. Hlavním cílem je kapacitní porovnání klasické kosodélné mimoúrovňové křižovatky s kosodélnou křižovatkou s dvojitým křížením pomocí mikrosimulačního nástroje. Byly namodelovány konvenční i nekonvenční kosodélné křižovatky a pomocí mikrosimulace byly provedeny kapacitní posudky obou křižovatek na třech různých předdefinovaných scénářích směrování dopravy v křižovatce a s rostoucím dopravním zatížením. U všech třech scénářů směrování dopravy byla zjištěna vyšší kapacita právě u nekonvenční křižovatky, konkrétně o přibližně 60 %, 30 % a 70 % podle jednotlivých scénářů. Nekonvenční kosodélná křižovatka vykazuje největší nárůsty kapacity v případě silného zatížení odbočujících vozidel na rampách, zejména u levých odbočení, nicméně výrazný nárůst kapacity byl prokázán u všech třech modelovaných scénářů.

  • Czech name

    Kapacitní porovnání kosodélné křižovatky a nekonvenční kosodélné křižovatky s dvojitým křížením

  • Czech description

    Článek prezentuje příklad praktického využití mikrosimulace při představení v ČR doposud nevyužívaného typu nekonvenční mimoúrovňové křižovatky. Hlavním cílem je kapacitní porovnání klasické kosodélné mimoúrovňové křižovatky s kosodélnou křižovatkou s dvojitým křížením pomocí mikrosimulačního nástroje. Byly namodelovány konvenční i nekonvenční kosodélné křižovatky a pomocí mikrosimulace byly provedeny kapacitní posudky obou křižovatek na třech různých předdefinovaných scénářích směrování dopravy v křižovatce a s rostoucím dopravním zatížením. U všech třech scénářů směrování dopravy byla zjištěna vyšší kapacita právě u nekonvenční křižovatky, konkrétně o přibližně 60 %, 30 % a 70 % podle jednotlivých scénářů. Nekonvenční kosodélná křižovatka vykazuje největší nárůsty kapacity v případě silného zatížení odbočujících vozidel na rampách, zejména u levých odbočení, nicméně výrazný nárůst kapacity byl prokázán u všech třech modelovaných scénářů.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20104 - Transport engineering

Result continuities

  • Project

    Result was created during the realization of more than one project. More information in the Projects tab.

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Silniční obzor

  • ISSN

    0322-7154

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    2019

  • Issue of the periodical within the volume

    5

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    6

  • Pages from-to

    134-139

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database