Methodological recommendations
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F23%3A10001799" target="_blank" >RIV/44994575:_____/23:10001799 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Metodické doporučení
Original language description
Metodické doporučení se zaměřuje na potenciální využití nepoužívaných nekonvenčních úprav křižovatek v ČR, které vedou ke zvýšení jejich kapacity, snížení doby zdržení při průjezdu křižovatkou a tím i snížení emisí škodlivin produkovaných silniční dopravou v jejich prostoru i okolí. Pro realizaci výzkumu byly v rámci ČR vytipovány lokality pro realizaci a vyhodnocení průzkumů na kapacitně nevyhovujících křižovatkách, pro něž byla navržena úprava bez rozšiřování stavebního záboru křižovatky v rámci zastavěného území, tj. s využitím stávajícího prostoru, nebo jen s minimálním dílčím rozšířením tak, aby se zvýšila jejich propustnost a tím se snížily emise. Pro celkové posouzení kapacity a efektivity stávajícího stavu a nekonvenčních úprav bylo využito mikrosimulačního nástroje. Pro výpočet emisí ze silniční dopravy byl použit software pro emisní modelování, schválený legislativou ČR.Metodické doporučení představuje komplexní příručku, která obsahuje specifikace jednotlivých alternativních nekonvenčních křižovatek pro aplikaci na silnicích v ČR. U jednotlivých typů křižovatek je definováno, za jakých podmínek je vhodné realizovat nové typy křižovatek, také je specifikováno stavební uspořádání těchto křižovatek a jejich částečných variant, řízení dopravy i s doporučeným signálním plánem včetně specifických podmínek pro jeho tvorbu, určení maximální kapacity a srovnání s ekvivalentní konvenční křižovatkou pro různé zatěžovací scénáře intenzit dopravy.
Czech name
Metodické doporučení
Czech description
Metodické doporučení se zaměřuje na potenciální využití nepoužívaných nekonvenčních úprav křižovatek v ČR, které vedou ke zvýšení jejich kapacity, snížení doby zdržení při průjezdu křižovatkou a tím i snížení emisí škodlivin produkovaných silniční dopravou v jejich prostoru i okolí. Pro realizaci výzkumu byly v rámci ČR vytipovány lokality pro realizaci a vyhodnocení průzkumů na kapacitně nevyhovujících křižovatkách, pro něž byla navržena úprava bez rozšiřování stavebního záboru křižovatky v rámci zastavěného území, tj. s využitím stávajícího prostoru, nebo jen s minimálním dílčím rozšířením tak, aby se zvýšila jejich propustnost a tím se snížily emise. Pro celkové posouzení kapacity a efektivity stávajícího stavu a nekonvenčních úprav bylo využito mikrosimulačního nástroje. Pro výpočet emisí ze silniční dopravy byl použit software pro emisní modelování, schválený legislativou ČR.Metodické doporučení představuje komplexní příručku, která obsahuje specifikace jednotlivých alternativních nekonvenčních křižovatek pro aplikaci na silnicích v ČR. U jednotlivých typů křižovatek je definováno, za jakých podmínek je vhodné realizovat nové typy křižovatek, také je specifikováno stavební uspořádání těchto křižovatek a jejich částečných variant, řízení dopravy i s doporučeným signálním plánem včetně specifických podmínek pro jeho tvorbu, určení maximální kapacity a srovnání s ekvivalentní konvenční křižovatkou pro různé zatěžovací scénáře intenzit dopravy.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
20104 - Transport engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/CK01000056" target="_blank" >CK01000056: Research into appropriate crossroads alteration in relation to capacity and environmental impacts</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2023
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů