Software for analyzing the vulnerability of the infrastructure at the road / rail network intersections
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F19%3AN0000042" target="_blank" >RIV/44994575:_____/19:N0000042 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Software pro hodnocení robustnosti vybraných infrastruktur a jejich rozhraní
Original language description
Při hodnocení odolnosti sítí a jejich prvků se, především z důvodu jejich velikosti a komplexity, nelze spoléhat jen na expertní posouzení. Jelikož tyto sítě zřídka kdy bývají malé, je rozhodování komplikováno zejména obrovským množstvím možných řešení a náročností jejich nalezení. Vyhodnotit všechny stavy je pak zcela nad lidské možnosti. Proto byl vytvořen počítačový program, který analyzuje zranitelnost infrastruktury na rozhraní silniční a železniční sítě. Důraz je kladen na vliv událostí, které mohou nastat na silniční síti, na dostupnost železničních uzlů. Analýza zranitelnosti je založena na dvou základních metodách – Weighted network efficiency index (Vážený síťový index) a Neighborhoods (Sousedství). Software byl naprogramován v jazyce Python 3.6 za použití modulu networkx pro výpočty na sítích. Nástroj je schopen rizika objektivně vyhodnotit a nalézt optimální výsledky v co nejkratším čase.
Czech name
Software pro hodnocení robustnosti vybraných infrastruktur a jejich rozhraní
Czech description
Při hodnocení odolnosti sítí a jejich prvků se, především z důvodu jejich velikosti a komplexity, nelze spoléhat jen na expertní posouzení. Jelikož tyto sítě zřídka kdy bývají malé, je rozhodování komplikováno zejména obrovským množstvím možných řešení a náročností jejich nalezení. Vyhodnotit všechny stavy je pak zcela nad lidské možnosti. Proto byl vytvořen počítačový program, který analyzuje zranitelnost infrastruktury na rozhraní silniční a železniční sítě. Důraz je kladen na vliv událostí, které mohou nastat na silniční síti, na dostupnost železničních uzlů. Analýza zranitelnosti je založena na dvou základních metodách – Weighted network efficiency index (Vážený síťový index) a Neighborhoods (Sousedství). Software byl naprogramován v jazyce Python 3.6 za použití modulu networkx pro výpočty na sítích. Nástroj je schopen rizika objektivně vyhodnotit a nalézt optimální výsledky v co nejkratším čase.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
10700 - Other natural sciences
Result continuities
Project
<a href="/en/project/VI20152019049" target="_blank" >VI20152019049: RESILIENCE 2015: Dynamic Resilience Evaluation of Interrelated Critical Infrastructure Subsystems</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů