Railway trespassing as the result of disrespecting rules or natural pedestrian connections?
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F19%3AN0000060" target="_blank" >RIV/44994575:_____/19:N0000060 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://secure.cdv.cz/wwwroot/include/amre.php?did=207738" target="_blank" >https://secure.cdv.cz/wwwroot/include/amre.php?did=207738</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Neoprávněné vstupy osob do prostoru dráhy jako důsledek nerespektování zákona nebo nerespektování přirozených pěších vazeb?
Original language description
V České republice každoročně zemře na železniční síti mimo přejezdy okolo 200 chodců po střetu s drážním vozidlem, zpravidla v důsledku pohybu po nelegální zkratce přes koleje. Toto rizikové jednání je zcela běžné a místa, kde k tzv. železničnímu trespassingu dochází, lze rozčlenit podle charakteru nezákonného chování do několika kategorií: stanice a zastávky, každodenní zkratky mimo stanice a zastávky, turistické stezky a rekreační oblasti, cíle zájmových skupin a místa setkávání a pobytu – nepočítáme-li přestupky chodců v rámci železničních přejezdů. Průzkumy širších vztahů prokázaly, že zejména u prvních dvou kategorií vzniká masivní trespassing následkem přerušení přirozených pěších vazeb bariérou dráhy (případně i vytvoření nových vazeb důsledkem nepromyšleného plánování) bez zajištění adekvátní možnosti legálního přecházení. Výskyt neoprávněného vstupu chodců do prostoru dráhy lze často efektivně řešit pomocí široké nabídky stavebních, technických, organizačních a vzdělávacích opatření.
Czech name
Neoprávněné vstupy osob do prostoru dráhy jako důsledek nerespektování zákona nebo nerespektování přirozených pěších vazeb?
Czech description
V České republice každoročně zemře na železniční síti mimo přejezdy okolo 200 chodců po střetu s drážním vozidlem, zpravidla v důsledku pohybu po nelegální zkratce přes koleje. Toto rizikové jednání je zcela běžné a místa, kde k tzv. železničnímu trespassingu dochází, lze rozčlenit podle charakteru nezákonného chování do několika kategorií: stanice a zastávky, každodenní zkratky mimo stanice a zastávky, turistické stezky a rekreační oblasti, cíle zájmových skupin a místa setkávání a pobytu – nepočítáme-li přestupky chodců v rámci železničních přejezdů. Průzkumy širších vztahů prokázaly, že zejména u prvních dvou kategorií vzniká masivní trespassing následkem přerušení přirozených pěších vazeb bariérou dráhy (případně i vytvoření nových vazeb důsledkem nepromyšleného plánování) bez zajištění adekvátní možnosti legálního přecházení. Výskyt neoprávněného vstupu chodců do prostoru dráhy lze často efektivně řešit pomocí široké nabídky stavebních, technických, organizačních a vzdělávacích opatření.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50401 - Sociology
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TA04030327" target="_blank" >TA04030327: Trespassing railway property - research of situation and proposal of measures for prevention and mitigation of consequences</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Silniční obzor
ISSN
0322-7154
e-ISSN
—
Volume of the periodical
80
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
4
Pages from-to
56-59
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—