Risky road users
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F19%3AN0000143" target="_blank" >RIV/44994575:_____/19:N0000143 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Rizikoví účastníci v silničním provozu
Original language description
Cílem byla detailní analýza dopravních nehod zejména s ohledem na rizikové aspekty vyplývající z dopravní nehodovosti, resp. s cílem detailně analyzovat vybrané rizikové účastníky dopravních nehod. Opatření a aktivity by měly být zaměřeny primárně na negativní vývoj dílčích cílů Národní strategie bezpečnosti silničního provozu. Mezi rizikové dílčí cíle, tedy dílčí cíle s nejvyšším nárůstem vážně zraněných, patří zejména: chodci, motocyklisté, cyklisté. Realizována byla detailní analýza vybraných rizikových faktorů přispívajících ke vzniku nehod těchto účastníků silničního provozu. Analyzován byl mechanismus vzniku nehodového děje, nejčetnější nebo nejrizikovější typy dopravních nehod s účastí zranitelných účastníků a zejména faktory a příčiny přispívající ke vzniku nehod – ať už z pohledu selhání zranitelného účastníka provozu nebo jeho kolizního oponenta. Na základě získaných výstupů lze vydefinovat rovněž některé rizikové aspekty, kterým by měla být věnována pozornost v rámci vzdělávání, komunikačních kampaní a dalších preventivních aktivit v oblasti bezpečnosti silničního provozu. Výstupy projektu mají celospolečenský význam a budou dále využívány SO BESIP (např. kampaň LIMIT).
Czech name
Rizikoví účastníci v silničním provozu
Czech description
Cílem byla detailní analýza dopravních nehod zejména s ohledem na rizikové aspekty vyplývající z dopravní nehodovosti, resp. s cílem detailně analyzovat vybrané rizikové účastníky dopravních nehod. Opatření a aktivity by měly být zaměřeny primárně na negativní vývoj dílčích cílů Národní strategie bezpečnosti silničního provozu. Mezi rizikové dílčí cíle, tedy dílčí cíle s nejvyšším nárůstem vážně zraněných, patří zejména: chodci, motocyklisté, cyklisté. Realizována byla detailní analýza vybraných rizikových faktorů přispívajících ke vzniku nehod těchto účastníků silničního provozu. Analyzován byl mechanismus vzniku nehodového děje, nejčetnější nebo nejrizikovější typy dopravních nehod s účastí zranitelných účastníků a zejména faktory a příčiny přispívající ke vzniku nehod – ať už z pohledu selhání zranitelného účastníka provozu nebo jeho kolizního oponenta. Na základě získaných výstupů lze vydefinovat rovněž některé rizikové aspekty, kterým by měla být věnována pozornost v rámci vzdělávání, komunikačních kampaní a dalších preventivních aktivit v oblasti bezpečnosti silničního provozu. Výstupy projektu mají celospolečenský význam a budou dále využívány SO BESIP (např. kampaň LIMIT).
Classification
Type
V<sub>souhrn</sub> - Summary research report
CEP classification
—
OECD FORD branch
20104 - Transport engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/ED2.1.00%2F03.0064" target="_blank" >ED2.1.00/03.0064: Transport R&D Centre</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Number of pages
81
Place of publication
Brno
Publisher/client name
—
Version
—