All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Evaluation of pavement condition by combination of FWD device and ground penetrating radar

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F20%3AN0000004" target="_blank" >RIV/44994575:_____/20:N0000004 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://www.shopcdv.cz/cs/metodika-fwd-gpr" target="_blank" >https://www.shopcdv.cz/cs/metodika-fwd-gpr</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Hodnocení stavu vozovek kombinací rázového zařízení FWD a georadaru

  • Original language description

    V rámci provádění diagnostického průzkumu vozovek se čím dál častěji uplatňuje kombinace dvou nedestruktivních diagnostických zařízení – rázového zařízení FWD, které se používá pro účely hodnocení únosnosti vozovek, a georadaru, který se využívá ke zjišťování tlouštěk konstrukčních vrstev, k identifikaci nehomogenit, skrytých vad a poruch. Účelem metodiky je upřesnit postup pro provádění měření kombinací těchto dvou zařízení, v kontextu provádění diagnostického průzkumu vozovek pozemních komunikací. Upozorňuje na přínosy, které plynou ze zpracování dat naměřených oběma zařízeními a jejich využití při tvorbě homogenních sekcí, které slouží jako podklad pro plánování údržby, oprav a rekonstrukcí vozovek. Předkládaná metodika byla zpracována v rámci projektu TE01020168 – Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI), se státní podporou Technologické agentury ČR v rámci programu Centra kompetence. Tato metodika je určena především pro zpracovatele diagnostického průzkumu vozovek.

  • Czech name

    Hodnocení stavu vozovek kombinací rázového zařízení FWD a georadaru

  • Czech description

    V rámci provádění diagnostického průzkumu vozovek se čím dál častěji uplatňuje kombinace dvou nedestruktivních diagnostických zařízení – rázového zařízení FWD, které se používá pro účely hodnocení únosnosti vozovek, a georadaru, který se využívá ke zjišťování tlouštěk konstrukčních vrstev, k identifikaci nehomogenit, skrytých vad a poruch. Účelem metodiky je upřesnit postup pro provádění měření kombinací těchto dvou zařízení, v kontextu provádění diagnostického průzkumu vozovek pozemních komunikací. Upozorňuje na přínosy, které plynou ze zpracování dat naměřených oběma zařízeními a jejich využití při tvorbě homogenních sekcí, které slouží jako podklad pro plánování údržby, oprav a rekonstrukcí vozovek. Předkládaná metodika byla zpracována v rámci projektu TE01020168 – Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI), se státní podporou Technologické agentury ČR v rámci programu Centra kompetence. Tato metodika je určena především pro zpracovatele diagnostického průzkumu vozovek.

Classification

  • Type

    N<sub>metS</sub> - Methodology approved by the given body of the state whose it is competency

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20104 - Transport engineering

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centre for Effective and Sustainable Transport Infrastructure (CESTI)</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2020

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Internal product ID

    N-2020-FWD-GPR

  • Regulation ID

    1/2020-710-VV/1

  • Technical parameters

    Metodika uvádí jak postupovat při použití kombinace dvou nedestruktivních diagnostických zařízení – rázového zařízení FWD (pro hodnocení únosnosti vozovek) a georadaru (pro zjišťování tlouštěk konstrukčních vrstev, k identifikaci nehomogenit, skrytých vad a poruch) při diagnostickém průzkumu vozovek pozemních komunikací. Upozorňuje na přínosy, které plynou ze zpracování dat naměřených oběma zařízeními a jejich využití při tvorbě homogenních sekcí, které slouží jako podklad pro plánování údržby, oprav a rekonstrukcí vozovek. Cílem metodiky je uvést: - zásady pro uplatnění kombinace rázového zařízení FWD a georadaru, - postup při použití kombinace těchto dvou nedestruktivních diagnostických metod, - upřesnění postupu při tvorbě homogenních sekcí, - konkrétní příklady, při kterých je kombinace těchto zařízení využívána.

  • Economical parameters

    Výsledky diagnostiky staveb jsou podkladem pro návrh vhodného způsobu opatření či zásahu (údržba/ oprava/ rekonstrukce). Pokud jsou tyto podklady v dostatečném rozsahu a kvalitě vede to k optimalizaci nákladů a zvyšování životnosti staveb. K tomuto účelu může nemalou měrou přispět uplatnění kombinace nedestruktivních diagnostických metod jako je rázové zařízení FWD a georadar. V kap. 2.5 jsou uvedeny konkrétní příklady kombinace rázového zařízení FWD a georadaru při diagnostickém průzkumu vozovky s demonstrováním přínosu jejich použití.

  • Certification body designation

    Ministerstvo dopravy, odbor ITS, kosmických aktivit a VaVaI

  • Date of certification

  • Method of use

    C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů