All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Influence of modification traffic light intersection on road traffic safety in Břeclav - pilot study

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F20%3AN0000044" target="_blank" >RIV/44994575:_____/20:N0000044 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://www.silnicnispolecnost.cz" target="_blank" >http://www.silnicnispolecnost.cz</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Vliv úpravy SSZ na bezpečnost silničního provozu v Břeclavi - pilotní studie

  • Original language description

    Z posledního šetření Centra dopravního výzkumu, v. v. i. vyplývá, že přibližně 55 % cyklů na křižovatkách řízených světelnou signalizací se neobejde bez dopravního přestupku. Na základě toho byla provedena pilotní studie zavedení přerušovaného signálu (dále jen PZ nebo přerušovaná zelená) na konci zeleného signálu v délce 4 s na vybrané silnici I/55 v Břeclavi, kde byla zavedena změna signálního plánu na pěti křižovatkách. Průzkum chování řidičů probíhal sledováním konfliktů a videoanalýzou záznamů pořízených z dronu nad dotčenými křižovatkami ve třech fázích – před zavedením, ihned po zavedení a cca měsíc po zavedení PZ. Z dotazníkových průzkumů vyplývá, že cca 25 % osob se s přerušovaným signálem setkala v zahraničí a že cca třetina oslovených osob označila význam tohoto signálu špatně. Dle místního průzkumu hodnotila většina řidičů, kteří se přímo setkali s přerušovaným signálem, změnu za pozitivní přínos k bezpečnosti a cca 84 % řidičů by uvítala plošné zavedení přerušovaného zeleného signálu v ČR. Ze zjištění z průzkumu chování řidičů vyplývá, že po zavedení PZ došlo ke snížení rychlostí v době začátku žlutého signálu. Řidiči v době začátku žlutého signálu tedy dokázali lépe vyhodnotit, zda křižovatkou ještě projedou na zelený signál nebo už ne. Naopak ze sledování konfliktů vyplývá, že téměř na všech sledovaných ramenech křižovatek došlo po zavedení PZ k mírnému nárůstu sledovaného typu konfliktů. Dále z průzkumů vyplývá, že cca třetina až polovina řidičů zastaví předčasně na PZ. Analýzou naměřených dat se podařilo stanovit snížení doby efektivní doby zelené o 2 s ve fázi měsíc po zavedení PZ oproti hodnotám naměřeným před zavedením PZ, což vede ke snížení kapacity křižovatek.

  • Czech name

    Vliv úpravy SSZ na bezpečnost silničního provozu v Břeclavi - pilotní studie

  • Czech description

    Z posledního šetření Centra dopravního výzkumu, v. v. i. vyplývá, že přibližně 55 % cyklů na křižovatkách řízených světelnou signalizací se neobejde bez dopravního přestupku. Na základě toho byla provedena pilotní studie zavedení přerušovaného signálu (dále jen PZ nebo přerušovaná zelená) na konci zeleného signálu v délce 4 s na vybrané silnici I/55 v Břeclavi, kde byla zavedena změna signálního plánu na pěti křižovatkách. Průzkum chování řidičů probíhal sledováním konfliktů a videoanalýzou záznamů pořízených z dronu nad dotčenými křižovatkami ve třech fázích – před zavedením, ihned po zavedení a cca měsíc po zavedení PZ. Z dotazníkových průzkumů vyplývá, že cca 25 % osob se s přerušovaným signálem setkala v zahraničí a že cca třetina oslovených osob označila význam tohoto signálu špatně. Dle místního průzkumu hodnotila většina řidičů, kteří se přímo setkali s přerušovaným signálem, změnu za pozitivní přínos k bezpečnosti a cca 84 % řidičů by uvítala plošné zavedení přerušovaného zeleného signálu v ČR. Ze zjištění z průzkumu chování řidičů vyplývá, že po zavedení PZ došlo ke snížení rychlostí v době začátku žlutého signálu. Řidiči v době začátku žlutého signálu tedy dokázali lépe vyhodnotit, zda křižovatkou ještě projedou na zelený signál nebo už ne. Naopak ze sledování konfliktů vyplývá, že téměř na všech sledovaných ramenech křižovatek došlo po zavedení PZ k mírnému nárůstu sledovaného typu konfliktů. Dále z průzkumů vyplývá, že cca třetina až polovina řidičů zastaví předčasně na PZ. Analýzou naměřených dat se podařilo stanovit snížení doby efektivní doby zelené o 2 s ve fázi měsíc po zavedení PZ oproti hodnotám naměřeným před zavedením PZ, což vede ke snížení kapacity křižovatek.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20104 - Transport engineering

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/ED2.1.00%2F03.0064" target="_blank" >ED2.1.00/03.0064: Transport R&D Centre</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2020

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Silniční obzor

  • ISSN

    0322-7154

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    81

  • Issue of the periodical within the volume

    5

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    7

  • Pages from-to

    138-144

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database