How does road marking in horizontal curves influence driving behaviour?
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F20%3AN0000046" target="_blank" >RIV/44994575:_____/20:N0000046 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.silnicnispolecnost.cz/index.php/cs/zobrazcislo?rok=2020&mesic=7-8" target="_blank" >http://www.silnicnispolecnost.cz/index.php/cs/zobrazcislo?rok=2020&mesic=7-8</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Jak ovlivňuje vodorovné dopravní značení jízdu ve směrovém oblouku?
Original language description
Ve směrových obloucích na dvoupruhových směrově nerozdělených silnicích se používají různé formy vodorovného dopravního značení, bez znalosti jeho skutečného vlivu na chování řidičů. Cílem studie bylo zaplnění této mezery prostřednictvím pilotního vyhodnocení vlivu dělicí čáry a vodicích čar na rychlost a trajektorii jízdy v šesti směrových obloucích. Data byla získána z kalibrovaného videozáznamu ve stavu před a po realizaci vodorovného dopravního značení. Z výsledků vyplynul pokles rychlosti u dělicí čáry i vodicích čar. U trajektorie byly výsledky rozdílné: zatímco u dělicí čáry se jízdní stopa posunula k okraji vozovky, v případě vodicích čar se stopa posunula ke středu vozovky.
Czech name
Jak ovlivňuje vodorovné dopravní značení jízdu ve směrovém oblouku?
Czech description
Ve směrových obloucích na dvoupruhových směrově nerozdělených silnicích se používají různé formy vodorovného dopravního značení, bez znalosti jeho skutečného vlivu na chování řidičů. Cílem studie bylo zaplnění této mezery prostřednictvím pilotního vyhodnocení vlivu dělicí čáry a vodicích čar na rychlost a trajektorii jízdy v šesti směrových obloucích. Data byla získána z kalibrovaného videozáznamu ve stavu před a po realizaci vodorovného dopravního značení. Z výsledků vyplynul pokles rychlosti u dělicí čáry i vodicích čar. U trajektorie byly výsledky rozdílné: zatímco u dělicí čáry se jízdní stopa posunula k okraji vozovky, v případě vodicích čar se stopa posunula ke středu vozovky.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
20104 - Transport engineering
Result continuities
Project
Result was created during the realization of more than one project. More information in the Projects tab.
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2020
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Silniční obzor
ISSN
0322-7154
e-ISSN
—
Volume of the periodical
7-8
Issue of the periodical within the volume
81
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
4
Pages from-to
189-192
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—