All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

How does road marking in horizontal curves influence driving behaviour?

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F20%3AN0000046" target="_blank" >RIV/44994575:_____/20:N0000046 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://www.silnicnispolecnost.cz/index.php/cs/zobrazcislo?rok=2020&mesic=7-8" target="_blank" >http://www.silnicnispolecnost.cz/index.php/cs/zobrazcislo?rok=2020&mesic=7-8</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Jak ovlivňuje vodorovné dopravní značení jízdu ve směrovém oblouku?

  • Original language description

    Ve směrových obloucích na dvoupruhových směrově nerozdělených silnicích se používají různé formy vodorovného dopravního značení, bez znalosti jeho skutečného vlivu na chování řidičů. Cílem studie bylo zaplnění této mezery prostřednictvím pilotního vyhodnocení vlivu dělicí čáry a vodicích čar na rychlost a trajektorii jízdy v šesti směrových obloucích. Data byla získána z kalibrovaného videozáznamu ve stavu před a po realizaci vodorovného dopravního značení. Z výsledků vyplynul pokles rychlosti u dělicí čáry i vodicích čar. U trajektorie byly výsledky rozdílné: zatímco u dělicí čáry se jízdní stopa posunula k okraji vozovky, v případě vodicích čar se stopa posunula ke středu vozovky.

  • Czech name

    Jak ovlivňuje vodorovné dopravní značení jízdu ve směrovém oblouku?

  • Czech description

    Ve směrových obloucích na dvoupruhových směrově nerozdělených silnicích se používají různé formy vodorovného dopravního značení, bez znalosti jeho skutečného vlivu na chování řidičů. Cílem studie bylo zaplnění této mezery prostřednictvím pilotního vyhodnocení vlivu dělicí čáry a vodicích čar na rychlost a trajektorii jízdy v šesti směrových obloucích. Data byla získána z kalibrovaného videozáznamu ve stavu před a po realizaci vodorovného dopravního značení. Z výsledků vyplynul pokles rychlosti u dělicí čáry i vodicích čar. U trajektorie byly výsledky rozdílné: zatímco u dělicí čáry se jízdní stopa posunula k okraji vozovky, v případě vodicích čar se stopa posunula ke středu vozovky.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20104 - Transport engineering

Result continuities

  • Project

    Result was created during the realization of more than one project. More information in the Projects tab.

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2020

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Silniční obzor

  • ISSN

    0322-7154

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    7-8

  • Issue of the periodical within the volume

    81

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    4

  • Pages from-to

    189-192

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database