Calculation of the average mileage for a given period
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F21%3AN0000156" target="_blank" >RIV/44994575:_____/21:N0000156 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Výpočet průměrného kilometrického proběhu za zadané období
Original language description
Program zajišťující výpočet průměrného kilometrického proběhu za zadané období je základním předpokladem k zajištění automatizovaných postupů a výpočtů vedoucích k harmonizovaným výsledkům bez ohledu na způsob stratifikace dopravního parku a použitou metodiku uvedených dotazníků. Jestliže mají být údaje o počtu vozových kilometrů použitelné anebo dokonce nezkreslené, musí být přiřazeny ke konkrétnímu období – obvykle k určitému roku. Odečty z tachometrů jsou však získávány průběžně, a proto není možné přiřadit tyto zaznamenané proběhy vozidla k danému kalendářnímu roku. Čím delší je časové období od posledního provedeného záznamu ujeté vzdálenosti, tím větší problémy vznikají. Z tohoto důvodu je lepší použít odečty z řady po sobě jdoucích technických kontrol. V letech 2018–2020 byly vytvořeny, aktualizovány a rozšířeny programy kontroly a stratifikace dat o vozidlech exportovaných z RSV. Pro možnost výpočtu variabilního průměrného proběhu za zadané období (čtvrtletí pro statistickou databázi technických informací o silničních motorových vozidlech a ujetých kilometrů a roční pro zpracování podkladů pro dotazník EHK/OSN, ITF a Eurostat (tzv. Table III)) bylo zapotřebí vytvořit program pro výpočet proběhů pro jednotlivé straty z dat o technických prohlídkách z CIS STK.
Czech name
Výpočet průměrného kilometrického proběhu za zadané období
Czech description
Program zajišťující výpočet průměrného kilometrického proběhu za zadané období je základním předpokladem k zajištění automatizovaných postupů a výpočtů vedoucích k harmonizovaným výsledkům bez ohledu na způsob stratifikace dopravního parku a použitou metodiku uvedených dotazníků. Jestliže mají být údaje o počtu vozových kilometrů použitelné anebo dokonce nezkreslené, musí být přiřazeny ke konkrétnímu období – obvykle k určitému roku. Odečty z tachometrů jsou však získávány průběžně, a proto není možné přiřadit tyto zaznamenané proběhy vozidla k danému kalendářnímu roku. Čím delší je časové období od posledního provedeného záznamu ujeté vzdálenosti, tím větší problémy vznikají. Z tohoto důvodu je lepší použít odečty z řady po sobě jdoucích technických kontrol. V letech 2018–2020 byly vytvořeny, aktualizovány a rozšířeny programy kontroly a stratifikace dat o vozidlech exportovaných z RSV. Pro možnost výpočtu variabilního průměrného proběhu za zadané období (čtvrtletí pro statistickou databázi technických informací o silničních motorových vozidlech a ujetých kilometrů a roční pro zpracování podkladů pro dotazník EHK/OSN, ITF a Eurostat (tzv. Table III)) bylo zapotřebí vytvořit program pro výpočet proběhů pro jednotlivé straty z dat o technických prohlídkách z CIS STK.
Classification
Type
R - Software
CEP classification
—
OECD FORD branch
20104 - Transport engineering
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2021
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
DTL_083
Technical parameters
Výstupní přehled je rozdělen na dvě sekce, a to na sekci dat tzv. „1 prohlídkové“, kde jsou data vozidel, která byla ke konci sledovaného období (zde k 31.12.2018) podrobena pouze jedné technické prohlídce a na sekci tzv. „2 prohlídkové“, kde jsou data již počítána ze souvislé řady prohlídek. Z uvedeného vyplývá, že v sekci „1 prohlídkové“ jsou buď nová vozidla, u kterých postupně nabíhá povinnost podrobit vozidlo technické prohlídce, nebo se jedná o vozidla dovezená, u kterých nejsou k dispozici data o předchozích prohlídkách. Tato pokladová data, vypočtená pomocí uvedeného programu, jsou pak využita ke konečným výpočtům aktivitních dat, nebo pro analytické odhady provozu vozidel podle technického, věkového, palivového i regionálního hlediska.
Economical parameters
Pomocí automatizace zpracování dat dochází k významné časové i personální úspoře při řešení projektů zabývajících se touto problematikou.
Owner IČO
44994575
Owner name
Centrum dopravního výzkumu, v. v. i.