Surface noise as a variable parameter of pavements and possible applications in environmental assessment
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F22%3AN0000102" target="_blank" >RIV/44994575:_____/22:N0000102 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://drive.google.com/file/d/1NPKBVCnlA1FHg4OI3doMXp1uf3YYfdsy/view" target="_blank" >https://drive.google.com/file/d/1NPKBVCnlA1FHg4OI3doMXp1uf3YYfdsy/view</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Hlučnost povrchu jako proměnný parametr vozovek a možnosti využití v hodnocení životního prostředí
Original language description
Hluk pouze ze silniční dopravy představuje ve vyspělých státech více jak 90 % celkového nadlimitního zatížení hlukem. Převládajícím zdrojem hluku je hluk generovaný na kontaktu pneumatiky s vozovkou. U současných osobních vozidel s elektromotorem to platí již od rychlosti cca 20 km/h. Hlučnost povrchu vozovky je ovlivňována především intenzitou provozu, složením a rychlostí dopravního proudu a povrchem vozovky. Hlučnost povrchu vozovky představuje proměnný parametr, jež by měl být výhledově sledován nejenom na projektové, ale také na síťové úrovni. Hodnocení tohoto parametru vozovky není prozatím v ČR zavedeno. Je možné ho využívat i pro jiné účely, jako např. zpracování akustických modelů. KŘIVÁNEK, V., MACHANEC, J., STRYK, P., Hlučnost povrchu jako proměnný parametr vozovek a možnosti využití v hodnocení životního prostředí. In Konference dopravní infrastruktura 2022, Olomouc, 8. – 9. 6. 2022, s. 110 – 113.
Czech name
Hlučnost povrchu jako proměnný parametr vozovek a možnosti využití v hodnocení životního prostředí
Czech description
Hluk pouze ze silniční dopravy představuje ve vyspělých státech více jak 90 % celkového nadlimitního zatížení hlukem. Převládajícím zdrojem hluku je hluk generovaný na kontaktu pneumatiky s vozovkou. U současných osobních vozidel s elektromotorem to platí již od rychlosti cca 20 km/h. Hlučnost povrchu vozovky je ovlivňována především intenzitou provozu, složením a rychlostí dopravního proudu a povrchem vozovky. Hlučnost povrchu vozovky představuje proměnný parametr, jež by měl být výhledově sledován nejenom na projektové, ale také na síťové úrovni. Hodnocení tohoto parametru vozovky není prozatím v ČR zavedeno. Je možné ho využívat i pro jiné účely, jako např. zpracování akustických modelů. KŘIVÁNEK, V., MACHANEC, J., STRYK, P., Hlučnost povrchu jako proměnný parametr vozovek a možnosti využití v hodnocení životního prostředí. In Konference dopravní infrastruktura 2022, Olomouc, 8. – 9. 6. 2022, s. 110 – 113.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
20104 - Transport engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/CK02000121" target="_blank" >CK02000121: Determination of values of classification levels for evaluation of road surface noise in the Czech Republic</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2022
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů