All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Surface noise as a variable parameter of pavements and possible applications in environmental assessment

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F22%3AN0000102" target="_blank" >RIV/44994575:_____/22:N0000102 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://drive.google.com/file/d/1NPKBVCnlA1FHg4OI3doMXp1uf3YYfdsy/view" target="_blank" >https://drive.google.com/file/d/1NPKBVCnlA1FHg4OI3doMXp1uf3YYfdsy/view</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Hlučnost povrchu jako proměnný parametr vozovek a možnosti využití v hodnocení životního prostředí

  • Original language description

    Hluk pouze ze silniční dopravy představuje ve vyspělých státech více jak 90 % celkového nadlimitního zatížení hlukem. Převládajícím zdrojem hluku je hluk generovaný na kontaktu pneumatiky s vozovkou. U současných osobních vozidel s elektromotorem to platí již od rychlosti cca 20 km/h. Hlučnost povrchu vozovky je ovlivňována především intenzitou provozu, složením a rychlostí dopravního proudu a povrchem vozovky. Hlučnost povrchu vozovky představuje proměnný parametr, jež by měl být výhledově sledován nejenom na projektové, ale také na síťové úrovni. Hodnocení tohoto parametru vozovky není prozatím v ČR zavedeno. Je možné ho využívat i pro jiné účely, jako např. zpracování akustických modelů. KŘIVÁNEK, V., MACHANEC, J., STRYK, P., Hlučnost povrchu jako proměnný parametr vozovek a možnosti využití v hodnocení životního prostředí. In Konference dopravní infrastruktura 2022, Olomouc, 8. – 9. 6. 2022, s. 110 – 113.

  • Czech name

    Hlučnost povrchu jako proměnný parametr vozovek a možnosti využití v hodnocení životního prostředí

  • Czech description

    Hluk pouze ze silniční dopravy představuje ve vyspělých státech více jak 90 % celkového nadlimitního zatížení hlukem. Převládajícím zdrojem hluku je hluk generovaný na kontaktu pneumatiky s vozovkou. U současných osobních vozidel s elektromotorem to platí již od rychlosti cca 20 km/h. Hlučnost povrchu vozovky je ovlivňována především intenzitou provozu, složením a rychlostí dopravního proudu a povrchem vozovky. Hlučnost povrchu vozovky představuje proměnný parametr, jež by měl být výhledově sledován nejenom na projektové, ale také na síťové úrovni. Hodnocení tohoto parametru vozovky není prozatím v ČR zavedeno. Je možné ho využívat i pro jiné účely, jako např. zpracování akustických modelů. KŘIVÁNEK, V., MACHANEC, J., STRYK, P., Hlučnost povrchu jako proměnný parametr vozovek a možnosti využití v hodnocení životního prostředí. In Konference dopravní infrastruktura 2022, Olomouc, 8. – 9. 6. 2022, s. 110 – 113.

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20104 - Transport engineering

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/CK02000121" target="_blank" >CK02000121: Determination of values of classification levels for evaluation of road surface noise in the Czech Republic</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2022

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů