System for a measurement of tangential forces in a wheel-rail contact
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F45274100%3A_____%2F15%3A%230000033" target="_blank" >RIV/45274100:_____/15:#0000033 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Měřicí systém tangenciálních sil v kontaktu kolo-kolejnice
Original language description
Jedná se o měřicí systém, který za jízdy vozidla měří tangenciální, svislé a příčné síly v kontaktu kolo-kolejnice. Měřicí systém je složen z části rotující na dvojkolí a pevné části umístěné na nerotující části vozidla. K rotující části patří tenzometrický systém, nízkošumové měřicí zesilovače, signálový procesor s AD převodníkem a část systému napájení. K pevné části měřicího systému patří systém napájení a přenosu dat a PC s vyhodnocovacím softwarem. Naměřená data jsou z dvojkolí do PC přenášena protokolem TCP/IP sítí Ethernet kontaktně pomocí tzv. Powerline Ethernet přes systém kontaktního napájení. Princip zjišťování sil je založen na měření deformací kola pomocí tenzometrů. Z měřených deformací jsou následně pomocí vyhodnocovacího software určeny velikosti působících sil.
Czech name
Měřicí systém tangenciálních sil v kontaktu kolo-kolejnice
Czech description
Jedná se o měřicí systém, který za jízdy vozidla měří tangenciální, svislé a příčné síly v kontaktu kolo-kolejnice. Měřicí systém je složen z části rotující na dvojkolí a pevné části umístěné na nerotující části vozidla. K rotující části patří tenzometrický systém, nízkošumové měřicí zesilovače, signálový procesor s AD převodníkem a část systému napájení. K pevné části měřicího systému patří systém napájení a přenosu dat a PC s vyhodnocovacím softwarem. Naměřená data jsou z dvojkolí do PC přenášena protokolem TCP/IP sítí Ethernet kontaktně pomocí tzv. Powerline Ethernet přes systém kontaktního napájení. Princip zjišťování sil je založen na měření deformací kola pomocí tenzometrů. Z měřených deformací jsou následně pomocí vyhodnocovacího software určeny velikosti působících sil.
Classification
Type
G<sub>funk</sub> - Functional sample
CEP classification
JO - Land transport systems and equipment
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TA02030776" target="_blank" >TA02030776: Technique for measuring the force effects in the wheel-rail contact</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
VÚKV systém 4
Numerical identification
—
Technical parameters
Základem měřicího systému je tenzometrický systém umístěný na disku kola. Prostřednictvím tohoto sytému jsou měřeny deformace kola, z čehož jsou následně vyhodnoceny síly v kontaktu mezi kolem a kolejnicí. Měřicí systém je určen pro celistvá kola a není omezen tvarem disku kola. Systém je navržen tak, aby byly kompenzovány účinky od odstředivých sil působících za jízdy na kolo a účinky od teplotních změn. Nasazení systému není v principu omezeno maximální rychlostí jízdy vozidla ani dalšími parametry (průměr kola, nápravové zatížení apod.). Zařízení je využíváno ve VÚKV a.s. při zkoušení kolejových vozidel a pro výzkumné aktivity v oblasti adhezních poměrů v kontaktu kolo-kolejnice.
Economical parameters
Zvýšení tržeb cca 8 mil. Kč za rok z důvodu zvýšení objemu zakázek.
Application category by cost
—
Owner IČO
45274100
Owner name
VÚKV a.s.
Owner country
CZ - CZECH REPUBLIC
Usage type
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence
Licence fee requirement
Z - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje v některých případech licenční poplatek
Web page
—