Testing the cognitive functions of health professionals or cognitive readiness for the profession
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46358978%3A_____%2F21%3A00000140" target="_blank" >RIV/46358978:_____/21:00000140 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://www.florence.cz/casopis/archiv-florence/2021/2/testovani-kognitivnich-funkci-zdravotniku-aneb-kognitivni-pripravenost-na-vykon-povolani/" target="_blank" >https://www.florence.cz/casopis/archiv-florence/2021/2/testovani-kognitivnich-funkci-zdravotniku-aneb-kognitivni-pripravenost-na-vykon-povolani/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Testování kognitivních funkcí zdravotníků aneb kognitivní připravenost na výkon povolání
Original language description
V letech 2015-2020 byla testována úroveň kognitivních funkcí studentů Vyšší odborné zdravotnické školy Mills. Cílem bylo prokázat možnost zlepšení kognice respondentů připravujících se na vykonávání mentálně náročného povolání. Do testování byli zařazeni studenti oboru diplomovaný farmaceutický asistent (DFA), diplomovaný zdravotní laborant (DZL) a diplomovaný zdravotnický záchranář (DZZ). U většiny studentů byl prokázán pozitivní posun v úrovni kognitivních funkcí. Nejlepší výsledky u jednotlivých oborů korespondovaly se zaměřením výuky na přípravu povolání dle kompetencí zdravotníků. U diplomovaných farmaceutických asistentů došlo nejvíce k pozitivnímu posunu v krátkodobé paměti, u diplomovaných zdravotních laborantů se projevily největší pokroky v testech sledujících pozornost a u diplomovaných zdravotných záchranářů se nejvíce zlepšilo logické myšlení.
Czech name
Testování kognitivních funkcí zdravotníků aneb kognitivní připravenost na výkon povolání
Czech description
V letech 2015-2020 byla testována úroveň kognitivních funkcí studentů Vyšší odborné zdravotnické školy Mills. Cílem bylo prokázat možnost zlepšení kognice respondentů připravujících se na vykonávání mentálně náročného povolání. Do testování byli zařazeni studenti oboru diplomovaný farmaceutický asistent (DFA), diplomovaný zdravotní laborant (DZL) a diplomovaný zdravotnický záchranář (DZZ). U většiny studentů byl prokázán pozitivní posun v úrovni kognitivních funkcí. Nejlepší výsledky u jednotlivých oborů korespondovaly se zaměřením výuky na přípravu povolání dle kompetencí zdravotníků. U diplomovaných farmaceutických asistentů došlo nejvíce k pozitivnímu posunu v krátkodobé paměti, u diplomovaných zdravotních laborantů se projevily největší pokroky v testech sledujících pozornost a u diplomovaných zdravotných záchranářů se nejvíce zlepšilo logické myšlení.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Others
Publication year
2021
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Florence
ISSN
1801-464X
e-ISSN
1801-464X
Volume of the periodical
XVII
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
3
Pages from-to
8-10
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—