All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Special education work placement as a crucial component of undergraduate student preparation - Student practice profession

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46358978%3A_____%2F21%3A00000179" target="_blank" >RIV/46358978:_____/21:00000179 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://vydavatelstvi.ujak.cz/wp-content/uploads/2021/11/Spec-ped-praxe-2021.pdf" target="_blank" >http://vydavatelstvi.ujak.cz/wp-content/uploads/2021/11/Spec-ped-praxe-2021.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Speciálně pedagogická praxe jako významný komponent pregraduální přípravy studentů - Student praxe profese/Special education work placement as a crucial component of undergraduate student preparation - Student practice profession

  • Original language description

    Odborná kniha „Speciálně pedagogická praxe jako významný komponent pregraduální přípravy studentů – Student – praxe – profese“ vznikla (kromě kapitol 5 a 8) v rámci interního výzkumného projektu Univerzity Jana Amose Komenského Praha s názvem „Výzkumná analýza strategie řešení a realizace odborné praxe na katedře speciální pedagogiky“ realizovaného v letech 2020–2021. Původním záměrem bylo navázat na již zrealizovaný projekt „Nová cesta k praxi: inovace ve studiu speciální pedagogiky“, který byl realizován v letech 2013–2015 PaedDr. Jarmilou Klugerovou, Ph.D. a PhDr. Zbyňkem Němcem, Ph.D. Podpořit tak myšlenku důležitosti podstaty odborné praxe v rámci studia na katedře speciální pedagogiky Univerzity Jana Amose Komenského Praha. Záměrem bylo oslovit studenty bakalářského studijního programu Speciální pedagogiky a bakalářského studijního programu Resocializační a penitenciární pedagogiky napříč všemi studijními ročníky a zaměřit se/zjistit skutečnost samotné struktury studentů na katedře speciální pedagogiky, jaká je jejich motivace ke studiu a očekávání; jaká je jejich profesní vize a uplatnění v daném oboru; jaké instituce si vybírají pro výkon odborné praxe; vnímání profesní identity; jaké osobnostní předpoklady by měl mít – dle jejich názoru – student speciální pedagogiky či resocializační a penitenciární pedagogiky a jak vnímají tyto profese. Dílčích cílů bylo tedy vymezeno mnoho, a to z důvodu, že ojedinělostí projektu bylo nejen jeho samotné zaměření, ale též i vysoký počet respondentů. Prostřednictvím dotazníkového šetření bylo osloveno na 628 studentů, návratnost byla poměrně vysoká, dotazník vyplnilo 501 studentů. Odbornou praxi obecně vnímáme jako nástroj pro propojení teorie a praxe. Pro studenty je to významný prostor pro uplatnění teoretických poznatků, možnost získat nejen nové/další zkušenosti, dovednosti a schopnosti, ale také ujasňovat si své profesní vize a více přemýšlet o podstatě profese. Pedagogové pak mohou získat lepší představu o individuální osobnosti studenta, budoucího absolventa. Výzkumnou rovinu jsme obohatili i o teoretické poznatky vybraných odborníků, kteří byli členy realizačního týmu nebo podporují myšlenku důležitosti aspektu výkonu odborné praxe v rámci studia, ale též chtějí posunout a podpořit vývoj v pojetí praxe jako adekvátního nástroje v průběhu studia.

  • Czech name

    Speciálně pedagogická praxe jako významný komponent pregraduální přípravy studentů - Student praxe profese/Special education work placement as a crucial component of undergraduate student preparation - Student practice profession

  • Czech description

    Odborná kniha „Speciálně pedagogická praxe jako významný komponent pregraduální přípravy studentů – Student – praxe – profese“ vznikla (kromě kapitol 5 a 8) v rámci interního výzkumného projektu Univerzity Jana Amose Komenského Praha s názvem „Výzkumná analýza strategie řešení a realizace odborné praxe na katedře speciální pedagogiky“ realizovaného v letech 2020–2021. Původním záměrem bylo navázat na již zrealizovaný projekt „Nová cesta k praxi: inovace ve studiu speciální pedagogiky“, který byl realizován v letech 2013–2015 PaedDr. Jarmilou Klugerovou, Ph.D. a PhDr. Zbyňkem Němcem, Ph.D. Podpořit tak myšlenku důležitosti podstaty odborné praxe v rámci studia na katedře speciální pedagogiky Univerzity Jana Amose Komenského Praha. Záměrem bylo oslovit studenty bakalářského studijního programu Speciální pedagogiky a bakalářského studijního programu Resocializační a penitenciární pedagogiky napříč všemi studijními ročníky a zaměřit se/zjistit skutečnost samotné struktury studentů na katedře speciální pedagogiky, jaká je jejich motivace ke studiu a očekávání; jaká je jejich profesní vize a uplatnění v daném oboru; jaké instituce si vybírají pro výkon odborné praxe; vnímání profesní identity; jaké osobnostní předpoklady by měl mít – dle jejich názoru – student speciální pedagogiky či resocializační a penitenciární pedagogiky a jak vnímají tyto profese. Dílčích cílů bylo tedy vymezeno mnoho, a to z důvodu, že ojedinělostí projektu bylo nejen jeho samotné zaměření, ale též i vysoký počet respondentů. Prostřednictvím dotazníkového šetření bylo osloveno na 628 studentů, návratnost byla poměrně vysoká, dotazník vyplnilo 501 studentů. Odbornou praxi obecně vnímáme jako nástroj pro propojení teorie a praxe. Pro studenty je to významný prostor pro uplatnění teoretických poznatků, možnost získat nejen nové/další zkušenosti, dovednosti a schopnosti, ale také ujasňovat si své profesní vize a více přemýšlet o podstatě profese. Pedagogové pak mohou získat lepší představu o individuální osobnosti studenta, budoucího absolventa. Výzkumnou rovinu jsme obohatili i o teoretické poznatky vybraných odborníků, kteří byli členy realizačního týmu nebo podporují myšlenku důležitosti aspektu výkonu odborné praxe v rámci studia, ale též chtějí posunout a podpořit vývoj v pojetí praxe jako adekvátního nástroje v průběhu studia.

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2021

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    9788074522086

  • Number of pages

    154

  • Publisher name

    Univerzita Jana Amose Komenského

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS book