Lifelong professional development of educators in children's homes. Necessity, commitment, obligation
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46358978%3A_____%2F22%3A00000229" target="_blank" >RIV/46358978:_____/22:00000229 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://www.kamv.cz/konference-vd-2022-cz" target="_blank" >https://www.kamv.cz/konference-vd-2022-cz</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Celoživotní vzdělávání vychovatelů v dětských domovech. Potřeba, závazek, povinnost
Original language description
Hlavním cílem příspěvku je představit výsledky výzkumu, který mapoval aktuální potřeby vychovatelů ve školském zařízení pro výkon ústavní výchovy. Za pomoci kvalitativního výzkumného designu jsme zjišťovali, jak samotní vychovatelé hodnotí svoje kompetence k výkonu profese. Zjistili jsme, že prostředí dětských domovů se výrazně změnilo a vychovatelé se setkávají při výkonu své profese s požadavky, na které nebyli dostatečně připraveni. Největší deficity jsme zaznamenali v problematice vzdělání k inkluzivní edukaci. Vychovatelé jasně deklarovali potřebu kvalitního dalšího vzdělávání. Na základě našich výsledků bude možné upravit přípravu a vzdělávání vychovatelů tak, aby mohli kvalitněji vykonávat jejich náročnou profesi.
Czech name
Celoživotní vzdělávání vychovatelů v dětských domovech. Potřeba, závazek, povinnost
Czech description
Hlavním cílem příspěvku je představit výsledky výzkumu, který mapoval aktuální potřeby vychovatelů ve školském zařízení pro výkon ústavní výchovy. Za pomoci kvalitativního výzkumného designu jsme zjišťovali, jak samotní vychovatelé hodnotí svoje kompetence k výkonu profese. Zjistili jsme, že prostředí dětských domovů se výrazně změnilo a vychovatelé se setkávají při výkonu své profese s požadavky, na které nebyli dostatečně připraveni. Největší deficity jsme zaznamenali v problematice vzdělání k inkluzivní edukaci. Vychovatelé jasně deklarovali potřebu kvalitního dalšího vzdělávání. Na základě našich výsledků bude možné upravit přípravu a vzdělávání vychovatelů tak, aby mohli kvalitněji vykonávat jejich náročnou profesi.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2022
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů